نخستین پرواز ایرتاکسی شمالغرب کشور در منطقه آزاد ارس

نخستین پرواز ایرتاکسی شمالغرب کشور در منطقه آزاد ارس

http://www.bananews.ir/نخستین پرواز ایرتاکسی شمال غرب کشور با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس امروز در مسیر هوایی تبریز به شهر جلفا در منطقه آزاد ارس انجام می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با راه اندازی این امکان برای اولین بار در شمال غرب کشور امکان تردد هوایی برای عموم در مسیرهای مختلف فراهم می شود.

بر اساس این گزارش، امروز اولین پرواز از فرودگاه تبریز تا فرودگاه محلی منطقه آزاد ارس در شهر جلفا با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس انجام و به این ترتیب، این خط هوایی رسما آغاز به کار خواهد کرد.

فرودگاه محلی جلفا در ۳ کیلومتری غرب شهر جلفا و مجاور با اراضی دشت گلفرج واقع شده و در ایام نوروز نیز پذیرای علاقه مندان به گشت های هوایی با هواپیماهای فوق سبک بود.

هم اکنون مسیر جاده تبریز به جلفا به طول ۱۳۸ کیلومتر بوده و در این مسیر از شهرهای صوفیان ، مرند و هادی شهر گذر می کند.

با راه اندازی این مسیر هوایی، تسهیلات جدیدی برای ترددهای اختصاصی و عمومی سرمایه گذاران وبازرگانان و فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد فراهم می شود.

ایرتاکسی ها برای تسهیل سفرهای درون شهری و بین شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ استفاده می شود و به دلیل با صرفه بودن و صرفه جویی در زمان و هزینه مورد استقبال شرکت های هواپیمایی و مسافران است.

    نظرات