افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت جابه‌جایی بار در مسیر بافق-بندرعباس

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت جابه‌جایی بار در مسیر بافق-بندرعباس

http://www.bananews.ir/مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: با تراک‌‌بندی و اجرای سیستم atc و ctc در محور بافق - بندرعباس ظرفیت مسیر به بیش از ۴۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب محمدی در مراسم افتتاح پروژه خط دوم راه آهن تزرج- بندرعباس که با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این پروژه به طول ۱۸۰ کیلومتر ظرف مدت ۱۱ ماه اجرا شد که این امر نشان می دهد پروژه به لحاظ کیفی، زمانبندی و هزینه ای با تلاش همکاران راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیمانکاران و مشاوران داخلی به خوبی هدایت شده و امروز به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی با اجرای این پروژه کل مسیر بافق - بندرعباس ۲ خطه شده و امکان صادرات و ترانزیت کالا از مسیر هرمزگان و همچنین حمل و نقل ترکیبی تقویت می شود.

صاحب محمدی با بیان اینکه این مهم درنوع خود قدم بلندی محسوب می شود، تصریح کرد: با احداث این خط ۱۰ میلیون تن به ظرفیت حمل بار در مسیر بافق - بندرعباس افزوده شده و بیش از ۵۰ درصد ظرفیت مسیر ارتقا می یابد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه های راه آهن برای افزایش مسیر ترانزیت در کشور گفت: در حال حاضر ۲ خط در کنار دریای خزر از شرق به غرب درحال احداث است.

وی افزود: در این حوزه عملیات اجرایی مسیر قزوین- رشت- آستارا- آذربایجان در دست اقدام است که با بهره برداری از این مسیر و شکل گیری کریدور شمال- جنوب از بندرعباس تا اروپا، ظرفیت برای جابجایی سالانه ۲۰ میلیون تن بار از این مسیر ایجاد می شود .

مدیرعامل راه آهن در خصوص خط شرق دریای خزر نیز تصریح کرد: طبق توافق ۳ کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران، این مسیر به طول ۹۰۰ کیلومتر در حال اجراست که هم اکنون ۷۵۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و مابقی آن ظرف ۸ تا ۹ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

    نظرات