بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب از واردات تکنولوژی بی نیاز شد

بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب از واردات تکنولوژی بی نیاز شد

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام بی نیاز شدن بهره برداری صنعت آب و فاضلاب از واردات تکنولوژی، گفت: ۷۰درصد روستاها و ۹۸ درصد شهرها زیر پوش آب آشامیدنی قرار دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهرداد لاهوتی جشنواره توانمندی‌های بهره ‌برداری صنعت آب و فاضلاب را گامی موثر در راستای تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و گفت: اگرچه بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب کشور در ۳۰ سال اخیر به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته است، اما کماکان در بخش فاضلاب احتیاج به هم‌اندیشی و استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی احساس می‌شود و کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما در بخش بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب به مرحله‌ای رسیده‌ایم که احتیاجی به واردات تکنولوژی نداریم و این جشنواره می‌تواند آخرین دستاوردهای شرکت‌های داخلی را به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد: این جشنواره بستر مناسبی است تا آخرین وضعیت بهره‌برداری در آب و فاضلاب کشور به نمایش گذاشته شود تا پتانسیل‌هایی که در آنها ورود بخش خصوصی لازم است معرفی شود.

لاهوتی افزود: این جشنواره فرصتی است تا بسیاری از فعالان بخش خصوصی که توان علمی و اجرایی دارند به دولت بپیوندند و راهکارهای جدید اندیشیده شود؛ چرا که در فضاهایی مثل جشنواره است که می‌شود به راهکارهای جدید رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: جشنواره ها و نمایشگاه‌ها فرصت های خوبی برای استعدادیابی هستند تا بتوان گام‌های مهم‌تری در مسیر تحقق برنامه‌های چشم انداز توسعه در بخش زیرساخت‌های و آب و فاضلاب برداریم و همچنین این جشنواره گام مهمی در جهت، تحقق شعار حمایت از کار و سرمایه ایرانی محسوب می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر آمار در بخش آب آشامیدنی از کمیت خوبی برخوردار است به گونه‌ای که در روستاها تا ۷۰درصد و در شهرها بیش از ۹۸ درصد پوشش دهی مناسب وجود دارد و باید بر روی بحث کیفیت کار کرد.

لاهوتی تاکید کرد: در بخش بهره‌برداری از فاضلاب نگرانی‌هایی وجود دارد که لازمه آن این است که منابع و پتانسیل‌های بخش خصوصی به یاری این بخش بیاید.

نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب کشور ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه با حضور بیش از ۱۰۰شرکت خصوصی و دولتی در تهران برگزار می‌شود.

    نظرات