حرکت خودجوش شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش زمان پیش‌فروش بلیت

حرکت خودجوش شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش زمان پیش‌فروش بلیت

http://www.myref.irشرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفته‌اند زمان پیش فروش بلیت پروازهای داخلی خود را کاهش دهند تا به این ترتیب از ضرر بیشتر ناشی از فروش با نرخی که پایین می‌دانند جلوگیری کرده باشند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شرکت‌های هواپیمایی به دنبال آن هستند که بتوانند نرخ بلیت هواپیما را در پروازهای داخلی افزایش دهند اما این اتفاق تاکنون نیفتاده و شرکت‌های هواپیمایی را متحمل ضررهای سنگین کرده است.

ایرلاین‌ها از زمان قطع تخصیص ارز دولتی به این شرکت‌ها در پی افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی بوده‌اند تا بتوانند ضرر و زیان‌های ناشی از افزایش نرخ ارز و هزینه‌های شرکت خود را کنترل کنند.

شرکت‌های هواپیمایی معتقدند زمانی که هزینه‌های خود را با ارز پرداخت می کنند اما از مشتریان خود در ازای بلیت هواپیما ریال آن هم به قیمت تکلیفی قبل از افزایش نرخ ارز دریافت می‌کنند، در هر پرواز داخلی حداقل ۱۰ میلیون تومان ضرر متحمل می‌شوند.

شرکت‌های هواپیمایی با تایید سازمان هواپیمایی کشور به عنوان متولی امر درخواست خود را برای افزایش نرخ بلیت تا صد درصد به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کردند؛ تصمیمی که هنوز برای تصویب و اجرای آن خبری نیست.

ایرلاین ها در جدیدترین اقدام خود تصمیم گرفته اند تا برای جلوگیری از ضرر بیشتر بلیت خود را برای پیش فروش در مدت زمان کوتاه‌تری عرضه کنند.

در تماس خبرنگار ایسنا با آژانس‌های هواپیمایی مختلف مسوولان فروش این آژانس‌ها گفتند پیش فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی طی بیش از یک هفته انجام نمی شود و بلیت برای روزهای آینده از سوی شرکت های هواپیمایی باز نشده است.

در این باره کاپیتان سیروس باهری مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر تور به خبرنگار ایسنا گفت: در تلاش برای حفظ شرکت هواپیمایی خود با آینده نگری بیشتر هستیم.

وی در مورد کاهش زمان پیش فروش بلیت هواپیما نیز اظهار کرد: اگر پیش از این فروش بلیت را برای ۱۵ روز آینده باز می‌گذاشتیم تصمیم گرفتیم این مدت را به یک هفته کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از این پس تا زمان افزایش نرخ بلیت هواپیما شرکت ایران ایر تور فروش بلیت خود را برای یک هفته‌ آینده باز می‌گذارد تا به این ترتیب ضرر کمتری متوجه ما شود.

باهری با بیان این‌که تاکنون به اندازه کافی بلیت با نرخ پایین‌تر از هزینه کرد شرکت برای یک ساعت پرواز هر مسافر، فروخته‌ایم گفت:‌ با احتیاط عمل می کنیم تا ضرر کمتری متوجه شرکت شود.

وی در پاسخ به این پرسش آیا کاهش زمان پیش فروش بلیت هواپیما تصمیم جمعی تمامی شرکت‌های هواپیمایی است؟ گفت: تصمیم جمعی نبود اما تمامی شرکت‌ها با توجه به شرایط موجود به این سمت حرکت کرده‌اند.

در این باره نوش‌آبادی - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ایران ایر (هما) - نیز به ایسنا گفت: پیش فروش بلیت پروازهای داخلی هما تا ۲۰ آبان باز است و بعد از آن نیز تصمیم گرفته می‌شود تا چه زمان باز باشد.

وی اظهار کرد: تصمیمی مبنی بر فروخته نشدن بلیت های هما به عنوان شرکت هواپیمایی دولتی گرفته نشده است و اگر بلیت پروازهای هما فروخته نمی‌شود به دلیل پر بودن پرواز است و نه تصمیم شرکت برای نگه داشتن بلیت تا زمان افزایش قیمت آن.

    نظرات