رسیدن ۱۳هزار خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان به مرحله بتن‌ریزی،تیرچه بلوک‌ودیوارچینی

رسیدن ۱۳هزار خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان به مرحله بتن‌ریزی،تیرچه بلوک‌ودیوارچینی

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: با توجه به شرایط ویژه جوی در مناطق زلزله‌زده همه دستگاه‌های مرتبط با تمام امکانات در حال انجام تعهدات خود هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن قدمی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی اظهارکرد: برآورد خسارات وارده در مجموع به ۳۴۱۶۴ خانوار به تعداد ۱۵۷۳۸۹ نفر از جمعیت شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان است که در آن ۳۰۸ روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته و از این تعداد ۳۰۷ نفر کشته و ۲۶۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تعداد ۱۴۰ باب خانه بهداشت و ۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی نیاز به بازسازی دارند که برآورد خسارت سازه‌ای و غیرسازه‌ای این مراکز بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال می‌باشد.

قدمی اقدامات انجام شده توسط کارگروه تخصصی بهداشت و درمان را اعزام ۱۰ مورد تیم‌های مدیران ستادی، ارائه درمان به بیماران عادی و خاص، انجام بیش از ۴۱۰۲ نمونه آزمایش و اقداماتی نظیر سمپاشی، کلرزنی، گندزدایی، بازدید مستمر از منابع آب، موادغذایی و انبارها، آموزش موارد بهداشتی به ۳۸۵۶۹ نفر و چاپ و توزیع بروشور و تراکت‌های آموزشی عنوان کرد.

دبیر شورایعالی مدیریت بحران کشور اقدامات و کمک‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شامل انعقاد قرارداد بازسازی ۱۱۰ واحد مسکونی با بنیاد مسکن مازندران، جمع آوری و اعطاء بیش از یک میلیارد و ۳۸ میلیون ریال وجه نقد، اعزام دو بالگرد ماشین آلات سنگین، بخاری و اجاق خوراک پزی و ۱۳۵ نیروی امدادی، ۸ دستگاه آمبولانس به همراه پزشک، تجهیزات پزشکی و استقرار بیمارستان صحرایی ۳۰ تختخوابی عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در بخش کمک‌های غذایی می‌توان به ارسال ۱/۵ تن آرد، ۹۰۰ بطری آب معدنی، ۱۵۰ کارتن بیسکویت، کنسرو، حبوبات، برنج، روغن، ماکارونی، خرما و همچنین مواد شوینده، پتو، لباس گرم و چادرگروهی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

قدمی در تشریح اقدامات صورت گرفته توسط ستادهای معین بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در زلزله ارسباران خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴۶۲۴ واحدمسکونی برای ساخت با پیمانکار عقد قرارداد شده که از این تعداد بتن ریزی سقف ۴۱۲۴ انجام و تعداد۴۷۹۷ واحد در مرحله اجرای تیرچه بلوک بوده و ۴۱۹۸ واحد دیوارچینی شده‌اند.

    نظرات