بررسی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی

بررسی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی

http://www.bananews.ir/جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری برای بررسی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی برگزار شد اما هنوز تصمیم نهایی گرفته شده در این جلسه اعلام نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شرکت‌های هواپیمایی پس از قطع تخصیص ارز دولتی به این شرکت‌ها و بررسی میزان درآمد و هزینه‌ خود درخواست افزایش صد‌درصدی نرخ بلیت پرواز‌های داخلی را از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت حمل‌ونقل هوایی، به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کردند.

در این راستا کاپیتان حمیدرضا پهلوانی - رییس سازمان هواپیمایی کشوری - از افزایش حداکثر ۵۰ درصدی نرخ بلیت پرواز‌های داخلی خبر داد.

وعده‌ای که قرار بود طی هفته‌های گذشته محقق شود اما تاکنون تصمیمی در این باره از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گرفته نشده است.

سازمان هواپیمایی کشور نیز در راستای میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما جلسه‌ای با تاخیر در شورای عالی هواپیمایی برگزار کرد که هنوز تصمیمات اخذ شده در آن مطرح نشده است.

در این باره حمید غوابش - عضو شورای عالی هواپیمایی کشور - با تایید خبر برگزاری جلسه‌ شورای عالی هواپیمایی کشور که پس از یک‌ بار لغو شدن به دلیل حد نصاب‌ اعضاء برگزار شده است، تلویحا به خبرنگار ایسنا گفت: درباره‌ میزان افزایش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی تصمیم‌گیری شده است.

وی ادامه داد: از تصمیم نهایی که قرار است ابلاغ شود اطلاعی ندارم و رییس سازمان هواپیمایی کشوری باید اعلام کننده‌ میزان افزایش نرخ بلیت باشد.

غوابش با بیان این‌که در جلسه شورای عالی هواپیمایی حضور نداشته است، گفت: درباره‌ این‌که چه تصمیمی گرفته شده نمی‌توان صحبت کرد زیرا زمانی تصمیم نهایی خواهد بود که توسط سازمان هواپیمایی اعلام شود و تنها کسی که می‌تواند راجع به نتیجه‌ نهایی میزان افزایش بلیت هواپیما اطلاع‌رسانی کند شخص رییس سازمان هواپیمایی کشور است.

طبق گفته این مقام مسوول در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی کشور درباره میزان افزایش نرخ بلیت بحث و تبادل‌نظر شده است، اما این‌که قرار است چند درصد نرخ بلیت افزایش یابد هنوز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ نشده است.

خبری که عبدالرضا موسوی - رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی - آن را تایید می‌کند.

وی به ایسنا گفت: هنوز خبری که نشان‌دهنده‌ تصمیم سازمان هواپیمایی کشور در مورد میزان افزایش نرخ بلیت باشد به ما ابلاغ نشده است.

موسوی درباره‌ جلسه سازمان هواپیمایی کشور نیز به ایسنا گفت: از جزییات جلسه اطلاع ندارم، زیرا نماینده‌ای از سازمان هواپیمایی کشور برای حضور در این جلسه دعوت نشده بود.

وی هم‌چنین اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور می‌تواند یک عضو میهمان در جلسه‌ شورای عالی هواپیمایی کشور و بدون حق رای داشته باشد اما در جلسه‌ اخیر هیچ یک از اعضاء حضور نداشتند.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور با تاکید بر این‌که هنوز تصمیمی مبنی بر میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی به ما ابلاغ نشده است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی در تلاش برای کنترل هزینه‌های خود هستند تا بیش از این متضرر نشوند.

وی درباره‌ تصمیم اخیر شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر کاهش زمان پیش‌فروش بلیت هواپیما این تصمیم را به نفع خود مسافران اعلام و خاطر نشان کرد: از زمانی که میزان افزایش نرخ بلیت اعمال شود حتی بلیت‌های پیش‌فروش شده نیز با نرخ جدید مطابقت داده خواهند شد، در این صورت به نفع خود مردم است که بلیت را در بازه زمانی کوتاهتری پیش خرید کنند تا در زمان پرواز در صورت افزایش نرخ بلیت به مشکل پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بلیت بر نخورند.

موسوی در پاسخ به این‌که در حال حاضر نیز مردم به دلیل پیدا‌نکردن بلیت در چند روز آینده با سختی مواجه شده‌اند، اظهار کرد: در کشور ما هیچ‌گاه مردم بلیت پرواز داخلی را از یک‌ماه زودتر خریداری نمی‌کنند. بیشتر خرید بلیت پرواز‌های داخلی دو تا سه روز قبل از پرواز است و فکر نمی‌کنم تصمیم جدید گرفته شده مشکل‌آفرین باشد.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور درباره‌ی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی اتفاقات پیش آمده و حتی تصمیم‌ گرفته شده در جلسه اخیر شورای عالی هواپیمایی هنوز اعلام نشده است، اما برخی معتقدند میزان افزایش نرخ بلیت نمی‌تواند بیش از ۵۰ درصد باشد. چیزی که کاپیتان پهلوانی نیز از آن با عنوان حداکثر ۵۰ درصد یاد کرد.

    نظرات