انتشار ۵۰۰ میلیون دلار اوراق مشارکت ارزی برای پروژه‌های فراساحل

انتشار ۵۰۰ میلیون دلار اوراق مشارکت ارزی برای پروژه‌های فراساحل

http://www.bananews.irمدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از برنامه این شرکت برای انتشار ۵۰۰ میلیون دلار اوراق مشارکت ارزی در سال جاری خبر داد و گفت: اوراق مشارکت ریالی این شرکت نیز در ماه آینده منتشر می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود زیرکچیان زاده اظهار داشت: شرکت نفت فلات قاره در نظر دارد ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی خود را نیمه اول آذرماه سال جاری منتشر کند؛ همچنین در صورت فراهم شدن مقدمات انتشار اوراق مشارکت ارزی، ۵۰۰ میلیون دلار اوراق ارزی این شرکت نیز تا پایان سال منتشر می شود.

وی افزود: امکان‌سنجی اقتصادی لازم برای انتشار این اوراق مشارکت توسط شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی و بانک ملت به عنوان بانک عامل صورت گرفته است و در نهایت، تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت با بانک است.

زیرکچیان زاده، تمایل مردم به سرمایه گذاری در بازارهای باثبات را، برگ برنده شرکت نفت فلات قاره در فروش اوراق مشارکت دانست و گفت: از آنجا که پروژه های شرکت ملی نفت ایران جهت تولید نفت خام و گاز طبیعی، بازدهی خوبی دارند و بازگشت سرمایه مردم نیز از سوی بانک عامل تضمین می شود، مردم از سرمایه‌گذاری در این زمینه منتفع می‌شوند.

به گفته وی، در چارچوب سیاستگذاری های بانک ملت، بالاترین سود ممکن یعنی ۲۰ درصد به اوراق مشارکت شرکت نفت فلات قاره ایران ، اختصاص پیدا می کند و قرارداد این شرکت با بانک ملت نیز به نحوی منعقد شده که بانک، انگیزه های لازم برای بازپرداخت سود پول را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در عین حال متذکر شد: نحوه انتشار اوراق و سود آن از سوی اداره اعتبارات و شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تعیین می شود و از این رو، سود اوراق مشارکت ارزی هنوز از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است.

زیرکچیان زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر سودآوری سرمایه گذاری در خرید اوراق مشارکت، مردم می توانند با هدف اعتلای صنعت نفت، در خرید اوراق سهیم شوند و از این طریق در ارتقای حاکمیت ملی در خلیج فارس نقش آفرینی کنند.

 

 

 

    نظرات