میزان مصرف الیاف پلیمری در پروژه‌های عمرانی کشور

میزان مصرف الیاف پلیمری در پروژه‌های عمرانی کشور

http://www.bananews.irعضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد با اشاره به کاربردهای وسیع ژئوسینتتیک در پروژه های نفتی و عمرانی در دنیا، گفت: در ایران میزان مصرف ژئو تکستایل ها ۵ هزار متر مربع و میزان مصرف ژئو ممبرین ها ۷۰۰ هزار متر مربع است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمد صالح احمدی پیش از ظهر روز چهارشنبه در سمینار ژئوسینتتیکها و روشهای تولید، ژئوسینتتیک ها را مواد پلیمری معرفی کرد و گفت: ژئوسینتتیک ها از مواد پلیمری ساخته می شود و در پروژه های عمرانی به همراه آب، خاک و سنگ و سایر مصالح به کاربرده می شود.
وی مقرون به صرف بودن، سرعت نصب بالا و دارا بودن عمر مفید را از مزایای این ماده نام برد و اظهار داشت: از این مواد به عنوان جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از نفوذ آب، محافظت از خطوط لوله های نفت و گاز و ایجاد خواص مقاومتی به سازه هایی چون پل ها و راه ها استفاده می شود.

احمدی با بیان اینکه ژئوسینتتیک ها در ۴ نوع ژئو تکستایل ها، ژئو ممبرین ها، ژئو گریدها، ژئونتها و ژئو کامپوزیتها تولید می شوند، ادامه داد: با توجه به کاربردهای وسیع این مواد بیشترین بازار مصرف این منسوجات در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی است که از میان این سه قاره بیشترین مصرف در میان کشورهای آسیایی است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد، میزان مصرف جهانی این منسوجات را تا سال ۲۰۰۰ بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیون مترمربع ذکر کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود که مصرف مواد ژئو سینتتیک ها تا سال ۲۰۱۵ به ۶٫۹ میلیارد یارد مربع (به هزار و ۷۰۰ متر مربع) برسد.

وی با اشاره به میزان مصرف این ژئوسینتتیک ها در کشور، ادامه داد: میزان مصرف ژئو تکستایل ها ۵ هزار متر مربع و میزان مصرف ژئو ممبرین ها ۷۰۰ هزار متر مربع است.

 

 

 

    نظرات