ساخت ۴۱۵ مجتمع خدماتی - رفاهی جدید در جاده‌ها

ساخت ۴۱۵ مجتمع خدماتی - رفاهی جدید در جاده‌ها

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۴۱۵ مجتمع خدماتی - رفاهی در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده - رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای - در گفت‌وگو باایسنا ضمن اشاره به این‌که تا سال گذشته ۴۰۴ مجتمع خدماتی - رفاهی در مسیر‌های اصلی کشور به بهره‌برداری رسیده است ابراز امیدواری کرد: با حمایت از بخش خصوصی ساخت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی با سرعت پیش رود و در فواصل کوتاهی شاهد بهره‌برداری از این مجتمع‌ها باشیم.

افندی‌زاده درباره‌ی اهمیت ساخت این مجتمع‌ها در مسیر‌های اصلی و به ویژه ترانزیتی کشور گفت: افزایش سطح خدمات، اشتغالزایی و کمک به راننده برای از بین بردن خستگی و به این ترتیب بالا‌بردن ایمنی سفرها از جمله اهداف ساخت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی در مسیر جاده‌های کشور است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: با ساخت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی که در دیگر نقاط دنیا به صورت محلی برای استراحت رانندگان به ویژه رانندگان بخش ترانزیت ساخته می‌شود قصد خدمات‌رسانی به رانندگان و نیز مسافرین را داریم تا با استراحت در فواصل مشخص و رفع خستگی از بروز سوانح جاده‌ای به دلیل خستگی راننده جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال ۱۱۷ موافقت‌نامه اصولی جدید برای ساخت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی صادر شده تا به تعداد مجتمع‌های کنونی افزوده شود و امیدواریم تا پایان سال مطابق با درخواست‌های فعلی ۳۰۰ موافقت‌نامه صادر شود.

 

افندی‌زاده با تاکید بر ایجاد فرهنگ استفاده از مجتمع‌های فرهنگی - خدماتی که در دنیا به عنوان تیرپارک (Tir park) از آن یاد می‌شود خاطر نشان کرد: باید امکاناتی در سطح بین‌المللی در این مجتمع‌ها ارائه شود که در این راستا کمیته‌ای در استان‌ها برای نظارت بر این مجتمع‌ها تشکیل شده است.

 

 

 

    نظرات