افزایش وام مسکن نیازمند محاسبات دقیق

افزایش وام مسکن نیازمند محاسبات دقیق

http://www.bananews.irیک کارشناس تاکید کرد: با توجه به وجود برخی التهابات در بازار و مواردی از این دست، افزایش میزان وام مسکن به تحقیق و محاسبات دقیقی از سوی دولت نیاز دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد باقر صدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به کاهش تاثیرگذاری وام مسکن، نیاز به افزایش مبلغ این تسهیلات حس می‌شود، اما چنین طرح‌هایی نیازمند تحقیق و محاسبات جدی است و باید در این‌باره بسیار محتاطانه عمل شود.

وی دیگر مساله حائز اهمیت در این زمینه را توانایی ارگانهای مسوول در کنترل بازار و قیمت‌ها دانست و توضیح داد: متاسفانه در برخی حوزه‌ها هیچ نظارتی وجود ندارد و حتی گاهی اختلاف قیمت زیادی را میان دو بنگاه موجود در یک خیابان شاهدیم در حالی که برای سامان دادن به شرایط بازار باید اهرم‌های نظارتی را تقویت کرد.

صدری با انتقاد از برخی اظهارنظرهای حساب نشده گفت: برخی افراد با پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن التهاب ایجاد می‌کنند و مطرح شدن چنین صحبت‌هایی به بالا رفتن قیمت‌ها منجر می‌شود.

وی تامین مسکن مردم را وظیفه دولت‌ها عنوان و تصریح کرد: مقامات اجرایی باید با ایجاد تعادل و هماهنگی میان عرضه و تقاضا از تلاطم بازار مسکن بکاهند.

 

 

 

    نظرات