اتمام حفاری زیرگذر ولیعصر(عج) تا یک‌ ماه دیگر

اتمام حفاری زیرگذر ولیعصر(عج) تا یک‌ ماه دیگر

http://www.bananews.irشهردار منطقه ۶ با تشریح آخرین وضعیت پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج)، به سوالاتی درباره حجم تردد پیاده و سواره از این چهارراه، احداث ورودی جدید ایستگاه مترو ولیعصر، نحوه حفاظت از منظر ساختمان تئاتر شهر و نیز، امکان ممنوعیت عبور پیاده از سطح چهارراه ولیعصر پاسخ داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فخرالدین سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از دلایل طولانی شدن روند اجرای پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) را وجود برخی معرضان تاسیساتی که از قبل پیش‌بینی نشده بود، دانست و گفت: از سوی دیگر با توجه به مسائل اقتصادی و تغییرات قیمت ارز برای ورود برخی تجهیزات و تاسیسات به داخل کشور با مشکلاتی مواجه شدیم که موجب طولانی شدن زمان اجرای پروژه شد.

 

وی با بیان اینکه کار عمرانی در زیرگذر ولیعصر در سه شیفت کاری دنبال می‌شود، اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌های ترافیکی برای ورود ماشین‌آلات سنگین به کارگاه، بخش عمده کار همچون تخلیه خاک و انتقال و تزریق بتن در ساعات شب انجام می‌شود تا به این ترتیب اجرای این پروژه کمترین دخل و تصرف سوئی در زندگی روزمره مردم نداشته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه توافقات نهایی برای خریداری پله‌برقی‌ها انجام شده است، اظهار کرد: برابر آخرین پیگیری‌ها، ظاهرا نمی‌توانیم از ارز دولتی برای واردات پله‌برقی استفاده کنیم، چرا که این کالا جزو کالاهای تزئینی دسته‌بندی شده است!

شهردار منطقه ۶ در ادامه برآورد اولیه پروژه زیرگذر ولیعصر را هفت میلیارد تومان عنوان کرد، اما گفت: با توجه به تغییرات قیمتی عمده و نوسانات نرخ ارز، احتمالا هزینه تمام شده این پروژه بسیار بیشتر خواهد بود.

سلیمانی در عین حال از آمادگی برای پرداخت هزینه‌های بیشتری که در جریان اجرای این پروژه ضرورت دارد، خبر داد و گفت: در جریان تدوین متمم بودجه تقاضای پنج میلیارد تومان اعتبار بیشتر داشتیم، اما ممکن است هزینه تمام شده باز هم افزایش یابد.

به گفته وی، سه دستگاه آسانسور نیز برای استفاده معلولان و جانبازان در تعدادی از ورودی و خروجی‌های زیرگذر نصب خواهد شد.

اتمام حفاری زیرگذر ولیعصر تا یک ماه آینده

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت ۵۴ درصدی حفاری زیرگذر ولیعصر، ابراز امیدواری کرد که عملیات حفاری حداکثر تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

به گفته شهردار منطقه ۶، عملیات لاینینگ و پوشش نهایی بتنی در زیرگذر ولیعصر از روز گذشته آغاز شده و این پروژه پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سلیمانی در ادامه ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل مسدود شدن موقت خیابان انقلاب حد فاصل فلسطین تا چهارراه ولیعصر در مسیر غرب به شرق، اظهار کرد: برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی به شاه لوله اصلی آبرسانی در مرکز پایتخت، این مسیر تا پایان هفته مسدود خواهد بود تا عملیات لاینینگ بخشی از زیرگذر ولیعصر که از زیر این لوله بیش از ۵۰ ساله عبور می‌کند، به اتمام برسد.

وی اطمینان داد که پس از اجرای این بخش از پروژه، کار عمرانی در زیرگذر ولیعصر هیچ مشکلی برای این لوله اصلی آب ایجاد نکند، کما اینکه تونل مترو و تونل توحید نیز در جریان احداث با این خط لوله مواجه بوده‌اند.

شهردار منطقه ۶ ، شمار مبادی ورودی و خروجی زیرگذر ولیعصر را هشت مورد عنوان کرد و گفت: سه مورد از این ورودی و خروجی‌ها در محور BRT قرار دارد و چهار طرف چهارراه ولیعصر از طریق این زیرگذر به یکدیگر متصل خواهد شد.

یک ورودی جدید برای ایستگاه متروی ولیعصر (عج)

منظر تئاتر شهر حفاظت می‌شود

سلیمانی همچنین از اتصال زیرگذر ولیعصر به سالن بلیت ایستگاه مترو خبر داد و گفت: به این ترتیب با فرو رفت ۱۵ متری از سطح زمین در ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، ایستگاه مترو صاحب یک ورودی جدید خواهد شد.

وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از آسیب به منظر ساختمان تئاتر شهر، توضیح داد: در مبادی ورودی و خروجی، سازه‌های سبک فلزی و شیشه‌ای بدون هر گونه نمای بیرونی خاصی و با کمترین حجم پیش‌بینی شده است.

عبور ۱۴ هزار عابر پیاده از چهار راه ولیعصر در ساعت پیک

برنامه‌ای برای ممنوعیت عبور پیاده از سطح چهارراه در دستور کار قرار ندارد

شهردار منطقه ۶ در ادامه از عبور ۱۲ تا ۱۴ هزار نفر عابر پیاده در ساعات پیک ترافیک از چهارراه ولیعصر خبر داد و گفت: علاوه بر این حدود ۵۶۰۰ خودروی سواری و ۲۷۰ دستگاه اتوبوس BRT نیز در ساعات پیک از این چهارراه عبور می‌کنند و این حجم تردد ضرورت جداسازی مسیر عابران پیاده و خودروها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

سلیمانی در پاسخ به اینکه آیا پس از بهره‌برداری از این زیرگذر، عبور عابران پیاده از سطح چهارراه ولیعصر ممنوع خواهد شد؟ به ایسنا گفت: زیرگذر ولیعصر با هدف فراهم کردن فضای ایمن برای عبور شهروندان از این منطقه ساخته می‌شود و برنامه‌ای برای ممنوعیت عبور عابران از سطح چهارراه وجود ندارد. شهرداری تهران با احترام به شهروندان فضای امن را احداث می‌کند و تشخیص اینکه از کدام مسیر برای عبور از چهارراه استفاده شود، با خود مردم است.

 

 

 

    نظرات