علت تخریب محیط زیست گیلان چیست؟

علت تخریب محیط زیست گیلان چیست؟

http://www.bananews.irاستان گیلان با دارا بودن جاذبه‌هایی همچون شهرک تاریخی ماسوله و مناظر دیده نواز طبیعی همچون دریا، رودخانه‌ها، باغات سر سبز، مناطق ییلاقی و کوههای پوشیده از جنگل سالانه پذیرای حدود ۵ میلیون مسافر فصلی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مردم میهمان نواز گیلان همواره از گردشگران استان به گرمی استقبال می‌کنند و وجود گردشگران در این استان دارای اهمیت اقتصادی برای گیلانی‌هاست؛ با وجود این‌که این استان زیبا از محیط زیست بسیار حساسی برخوردار است، هنوز یک مکان دفن بهداشتی و اصولی ندارد و از همه مهمتر اینکه گردشگران استان زباله‌های زیادی را در طبیعت رها می‌کنند که این امر موجب نگرانی مردم استان شده است.

کارشناس ارشد محیط زیست گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان - تصریح کرد: نبود فرهنگ درست گردشگری در بهره گیری از محیط زیست موجب بروز ناهنجاری‌هایی در تخریب محیط زیست گیلان شده است.

دکتر کشور دوست مدرس معتقد است: طراحی درست پارک‌ها و مرکز گردشگری با بهره گیری مهندسی محیط زست برای بهره گیری مطلوب تر گردشگران می‌تواند نقش بازدارنده ای در تخریب زیست محیطی و آسیب های ناشی از حضور گردشگران در محیط‌های طبیعی نظیر کرانه‌های دریا، جنگل‌ها و مراکز تفریحی دیگر داشته باشد.

وی تصریح کرد: نبود فرهنگ درست گردشگری در بهره گیری از محیط زیست موجب بروز ناهنجاریهایی در تخریب محیط زیست شده است.

کشور دوست تاکید کرد: باید در نقاط گردشگری گیلان، ضمن طراحی درست آن، امکانات و نیازمندی‌های گردشگران تامین شود تا بتوان هرگونه خطرات اجتماعی و حوادث ناشی ازسوی آنان را که منجر به تخریب محیط زیست می شود را کنترل کرد.

وی تصریح کرد: طراحی درست امکانات اقامتی، تامین آب، مواد غذایی، سرویس‌های بهداشتی و دفع زباله از مهمترین معیارهایی است که در طراحی‌های مهندسی در نقاط گردشگری نظیر پارک جنگلی و یا طرح‌های دریا و سایر تفرج گاه‌ها می‌تواند در کاهش اثرات تخریبی محیط زیست بر روی گردشگران تاثیر گذار باشد.

 

 

 

    نظرات