نشست فصلی مدیران بحران کشور در تبریز برگزار شد

نشست فصلی مدیران بحران کشور در تبریز برگزار شد

http://www.bananews.irرییس سازمان مدیریت بحران کشور هدف بر تبادل تجارب مدیران کل بحران استانها و ارزیابی و نظارت بر آخرین اقدامات انجام شده در زلزله اخیر آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قدمی در نشست فصلی مدیران بحران کشور در تبریز گفت: مدیران و مسوولان شرکت کننده در این نشست از یکصد روستای زلزله زده در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان بازدید کرده و گزارش های خود را از چگونگی انجام مراحل آواربرداری، اسکان موقت و دایم و نیز نحوه ساخت و ساز واحدهای جدید مسکونی و دامی ارایه کردند.

وی افزود: بررسی ها حاکیست تمامی دستگاههای مرتبط با مدیریت بحران در حرکتی انقلابی در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات قابل توجهی را به مردم آسیب دیده ارایه کرده اند که با توجه به فرارسیدن فصل سرما باید مراحل نهایی کار را با برنامه ریزی بیشتر و دقیق و سرعت لازم به سرانجام رساند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ارزیابی مدیران کل مدیریت بحران استانهای سراسر کشور و مدیران ستادی این سازمان بیانگر تلاش بی وقفه دستگاههای مسئول است و همچنین تجربه های بدست آمده از نقاط ضعف می تواند در حوادث آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح پیشنهادات تیم های ارزیابی افزود: راه اندازی رادیو سیار در زمان وقوع حوادث، بهره برداری از ظرفیت دهیاران در حین و بعد از بحران به عنوان نخستین رابطان مسئولان کشور با اهالی، ساخت و ساز ایمن اماکن حساس نظیر بیمارستان ها و اماکن دولتی، بازنگری در روش های توزیع اقلام به مردم و کمک های مردمی و همچنین رفع مشکلات تخصیص اعتبار به عوامل خدمتگزار از مهمترین راهکاهای ارایه شده توسط ارزیابان بوده است.

قدمی تاکید کرد: اجرای دقیق آیین‌نامه‌های قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، همچنین توجه ویژه به مقوله مقاوم سازی و رعایت الزامات مهندسی ساختمان می تواند در کاهش تبعات ناشی از حوادث طبیعی موثر باشد.

 

 

 

    نظرات