افزایش وام مسکن رکود را برطرف نمی‌کند

افزایش وام مسکن رکود را برطرف نمی‌کند

http://www.bananews.irیک کارشناس معتقد است: رکود موجود در بازار را نمی‌توان با افزایش وام مسکن برطرف کرد و بالا بردن میزان تسهیلات قادر به تحریک جامعه به تقاضای بیش‌تر نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا پورفرج در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: معمولا شرایط رکود به چند عامل وابسته است و برطرف کردن آن نیازمند حل تمامی مشکلات است.

به گفته وی در حال حاضر به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها در بخش مسکن و بی‌ثباتی در بازار ارز مردم رغبت چندانی به ورود به بازار مسکن را ندارند و تنها با افزایش تسهیلات نمی‌توان رغبت در جامعه ایجاد کرد.

وی با اشاره به پایین آمدن قدرت خرید جامعه گفت: کاملا مشخص است که وام فعلی جوابگوی قیمت بالای مسکن نیست اما در شرایط کنونی راه‌حل بازار افزایش تسهیلات نیست بلکه باید به فکر تولید باشیم تا زمانی که مسائل تولیدی و زیرساختی بهبود نیابد تزریق مستقیم پول به جامعه امور را بدتر می‌کند.

پورفرج همچنین افزایش پایه حقوق افراد را امکان‌پذیر ندانست و تشریح کرد: نمی‌توان با این بهانه که تورم بالاست نقدینگی را افزایش داد، باید سرمایه‌ها را در اموری جذب کرد که به اشتغال و تولید ختم شود.

این کارشناس مسکن طرح‌هایی مانند مسکن مهر را به طور کلی مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: دولت باید در این زمینه نظارت بالایی اعمال کند و طرح‌هایی مانند مسکن مهر را در سراسر کشور گسترش دهد.

به اعتقاد وی با چنین طرح‌هایی می‌توان بین عرضه و تقاضا رابطه منطقی ایجاد کرد و التهابات بازار را کاهش داد.

 

 

 

    نظرات