برپایی همایش روی درخت!

برپایی همایش روی درخت!

www.Bananews.irشرکت آلمانی به طراحی یک مرکز همایش مدل خانه درختی پرداخته که نشستهای کاری خسته‌کننده را به یک تجربه با منظره جالب تبدیل کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) استودیوی معماری «Baumraum» پیش از این نیز طراحی هتل درختی « Entre Cielos(میان بهشت)» را در اوایل سال جاری معرفی کرده بود.

اکنون چهار شرکت بلژیکی Sappi، Hechtel-Eksel، Proximity و سازمان جنگل و طبیعت فلاندرز قصد راه‌اندازی این مرکز همایش مدرن را بر روی درخت در اکتل اکسل بلژیک دارند.

این مرکز از دو اتاقک زیستی چوبی بزرگ برخوردار بوده که در سطوح مختلف قرار دارند و با مجموعه‌ای از ورودی‌ها و تراسهای خارجی بهم متصل هستند.

یک راه‌پله پیچ در پیچ راه خود را از تنه درخت برای ارائه دسترسی به این مرکز ادامه داده و کل این سازه بر روی ۱۹ ستون فولادی بنا نهاده شده است.

اتاقک اصلی این مرکز در سطح بالاتر قادر به اسکان ۲۵ انسان برای نشست و دیگر رویدادها است. اتاقک پائینتر به سالن سرو قهوه، غذاخوری، سرویس بهداشتی و اتاق فناوری مجهز است.

اگرچه این خانه درختی به میز و نمایشگر یا حتی صندلی مجهز نبوده، سازندگان امیدوارند بتوانند این محل را برای تفکر انسان فراهم کنند.

همچنین این سازه با سیستم تهویه و گرمایش مناسب تجهیز شده است. فناوریهای محیطی اعمال شده برای سیستم گرمایشی و سرمایشی این مرکز از یک پمپ حرارتی استفاده می‌کند که در یک فضای زیرزمینی قرار گرفته است.

این واحد گرما را از هوا گرفته و از طریق لوله از میان یکی از ستونهای فولادی به فضای اتاقک منتقل می‌کند. نتیجه این کار سیستم گرمایشی با دمای پایین بوده که یک هوای ملایم را با کمترین هزینه انرژی فراهم می کند.

همین سیستم با استفاده از مایعات برای تامین سرمایش این مرکز در تابستان بکار می‌رود. برای کاهش هر چه بیشتر مصرف انرژی نیز تمام نوردهی این سازه با ال ای دی تامین می‌شود.

این سازه از اواخر هفته جاری برای شرکتها و سازمانهای غیرانتفاعی جهت استفاده در نشستهایی با ایده‌های محیط‌زیست باز خواهد شد.

 

 

 

    نظرات