خروج مناطق سیلزده از شرایط بحرانی/ سیلزدگان نیازمند لباس و بخاری

خروج مناطق سیلزده از شرایط بحرانی/ سیلزدگان نیازمند لباس و بخاری

http://www.bananews.irفرماندار چالوس از خروج مناطق سیلزده از شرایط بحرانی خبر داد و گفت: آماده بازسازی مناطق سیلزده با کمک های هموطنان هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید قدیر رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بروز سیل شرایط بسیار بحرانی را در منطقه به وجود آورده بود اما با تلاش نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان و حمایت استاندار، معاون عمرانی استاندار و مدیران کل استان در حال حاضر شرایط عادی در منطقه حاکم است.

وی تاکید کرد: تاکنون تلفات جانی در مناطق سیلزده نداشتیم و اعلام آمارهای مختلف در این زمینه کذب است.

رضایی بیان داشت: با توجه به برگشت شرایط عادی در مناطق سیلزده روستایی و شهری از ادارات و نهادهای دولتی درخواست آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده را داریم.

وی گفت: نیاز به فرش، موکت، لوازم خانگی اعم از گاز، بخاری، یخچال و لباس زنانه و مردانه داریم و چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستیم.

فرماندار چالوس بیان داشت: نیروهای مردمی، بسیج، انتظامی و نظامی، هلال احمر، بهداشت و درمان، ستاد بحران و نیروهای ادارات و نهادها همچنان در مناطق سیلزده حضور دارند.

وی بیان داشت: جلسات ستاد بحران شهرستان چالوس هر روز ساعت ۱۸ در فرمانداری این شهرستان برگزار تا آخرین وضعیت اطلاع رسانی شود.

رضایی بیان داشت: در جهت کمک به تجهیزات سنگین خودرویی اعم از بیل مکانیکی، لودر از شهرداریهای شهرستانهای همجوار و حتی استان گیلان، تهران والبرز در خواست کمک شده است.

فرماندار چالوس بیان داشت: اداره صنعت،معدن و تجارت به همراه مجمع امور صنفی به خوبی توانستند نسبت به بازرسی بازار اقدام و مانع افزایش قیمت شوند.

وی گفت: یکی از نگرانیهای ما افزایش قیمت وسایل گرمایشی، پوشاک و چکمه با توجه به نیاز مردم مناطق سیل زده بود که با حضور خوب و قابل تقدیر اداره صنعت، معدن وتجارت و مجمع امور صنفی شاهد هیچگونه افزایش قیمت نبودیم.

وی بیان داشت: سیل در حوزه شهری در مناطق اشکار دشت، پالوجده، دهگیری، خزر،هتل ملک، دارمیشکلا،علویکلا، آبرنگ، چالوس محله و خیابان ۱۷ شهریور خسارتهای زیادی برجای گذاشت.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی، سیل به روستاهای تازه آباد، مهدی آباد، سینوا، تجن کلا، ذوات، سنگ دره، اکبر آباد، علی آباد، خرمنه علی و سفلی و شهر آرا خسارت سنگینی وارد کرد.

رضایی بیان داشت: در شهر هچیرود سیل منازل مسکونی در حاشیه رودخانه هچیرود را دچار خسارت کرد.

فرماندار چالوس از اختصاص دادن شماره حساب ۱۱۸ بانک صادرات و ۱۰۳۳ بانک ملی جهت کمک به سیل زدگان شهرستانهای نوشهر و چالوس خبر داد.

رضایی افزود: در حال حاضر بیشترین نیاز ما در بخش مناطق سیلزده پوشاک و وسایل گرمایشی و و لوازم خانگی است.

وی ادامه داد: وضعیت زندگی مردم برای ستاد بحران شهرستان از همه مسائل و مشکلات دیگر مهمتر است و لذا از همه هموطنان عزیز درخواست کمک داریم.

وی ادامه داد: بروز چنین سیلی در ۳۰ سال گذشته در این شهر بی سابقه بوده است.

فرماندار چالوس تصریح کرد: سیل تا کنون خسارت زیادی در بخش زیربنایی و منازل مسکونی در این شهرستان برجای گذاشت.

وی گفت: ستاد بحران و نیروهای امدادی همچنان در مناطق سیل زده حضور دارند و آمار برداری در حال انجام است.

فرماندار چالوس گفت: یکی از عامل موفق در خروج از شرایط بحرانی مناطق سیل زده همراهی و صبوری مردم چالوس بود.

سید قدیر رضایی اظهار داشت: از ساعات اولیه بروز سیل مردم در کنار مسئولان حاضر بوده و مساعدت های زیادی در جهت خروج از شرایط بحرانی داشتند.

 

 

 

    نظرات