تغییر ناگهانی قوانین چالش حمل و نقل کشور است

تغییر ناگهانی قوانین چالش حمل و نقل کشور است

http://www.bananews.irمدیر عامل شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی گفت: تغییر دفعتی، ناگهانی و مکرر قوانین و مقررات، حوزه حمل و نقل را با چالشهای جدی مواجه کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فاطمه مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه همایش کارآفرینی در اردبیل طی گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر حمل و نقل کشور با دو چالش اساسی مواجه است که یکی تغییر قوانین و دیگری نبود ناوگان جوان و توانمند است.

وی با بیان اینکه محدودیت ناوگان حمل و نقل در کشورهای همسایه مشکلاتی را در ترانزیت کالا به وجود آورده اضافه کرد: در حال حاضر ضعف زیر ساختها و فرسودگی تجهیزات حمل و نقل موجب شده نزدیک به ۴۰ درصد هزینه های یک کالا به حمل و نقل آن اختصاص یابد.

رئیس هیئت مدیره کانون بانوان بازرگان ایران تاکید کرد: وقتی قوانین پایداری کافی را نداشته و به سرعت تغییر موضع دهند بی شک ترانزیت کالا در میزان صادرات و واردات نقش اساسی خواهد داشت.

مقیمی اضافه کرد: راه حل اجرایی شدن قوانین تنها در سایه نظارت قوه مجریه بوده و لازم است دولت قوای نظارتی خود را به صورت منسجم به کار گیرد.

لزوم کنترل برخورد سلیقه ای گمرکات در اجرای قوانین

کارآفرین برتر کشور همچنین در مورد برخورد سلیقه ای گمرکات در اجرای قوانین متذکر شد: بارها تجربه شده که گمرکات مختلف در اعمال و اجرای قوانین و بخش نامه ها به صورت سلیقه ای برخورد کرده اند.

وی ادامه داد: قوانین به صورت کلی ابلاغ می شود اما در مرحله اجرا برخوردهای متفاوتی مشاهده شده است.

مقیمی معتقد است برخورد سلیقه ای نشات گرفته از ضعف نظارتهای دستگاههای اجرایی و حل آن تنها در سایه تشدید کنترلها است.

توجه به کارآفرینی راه حل تغییر موقعیت اقتصادی

عضو شواری بانوان کارآفرین اتاقهای بازرگانی و صنعت اکو در ادامه تاکید کرد: تنها راه برون رفت از معضلات فعلی حمل و نقل کشور ارزش گذاری به حوزه های کار آفرینی است.

وی با بیان اینکه کار آفرین ایده خلاقانه برای حل مشکلات را طرح کرده و علاوه بر خود برای افراد دیگر نیز شغل مولد ایجاد می کند، تصریح کرد: در صورت تغییر نگاه دستگاههای اجرایی و ارزش نهادن به کارآفرینی می توان شکوفایی ایده های جدید را ناظر بود.

مقیمی اضافه کرد: همچنین لازم است دولت نقش سکانداری اجراییات کشور را به عهده بگیرد و به جای پرداخت مستقیم به امور اجرایی در حوزه های تصمیم گیری و نظارتی ورود کند.

این کارآفرین معتقد است در صورت تحقق این موضوع چرخهای اقتصاد کشور شتاب بیشتری گرفته و بسیاری از مشکلات فعلی مرتفع خواهد شد.

 

 

 

    نظرات