هزینه های میلیاردی و وضعیت پروژه مونوریل

هزینه های میلیاردی و وضعیت پروژه مونوریل

http://www.bananews.irبر اساس مفاد این قرارداد تامین ملک و بارگذاری بر عهده شهرداری بود و ساخت این پروژه را طرف مشارکت کننده بر عهده داشت اما مدتی بعد اجرای این پروژه منتفی شد و در نتیجه اواخر سال ۸۹ نیز پایه‌های منوریل برچیده شد. حدود ۱۰ میلیارد تومان برای پایه‌های منوریل هزینه شده بود که در نهایت برچیده شد.

شهردار منطقه ۵ تهران گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای پایه‌های منوریل هزینه شده بود که در نهایت برچیده شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از شهر، حسابرس رسمی شورای شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا گزارشی از عملکرد مالی منطقه ۵ شهرداری تهران در سال مالی منتهی به اسفند ۸۸ارائه کرد که در این زمینه به موضوع مالی پروژه مونوریل اشاره شد.

سعید طلوعی شهردار منطقه ۵ تهران در این مورد اظهارداشت: مونوریل یک قرارداد مشارکتی بود که در دوره شهردار قبلی تهران منعقد شده بود. سازمان مشارکت های مردمی شهرداری نیز بیشتر در جریان این قرار داد است.

وی افزود: دو دانگ زمینی که برای پروژه مونوریل صادقیه در نظر گرفته شده بود متعلق به شهرداری است و چهار دانگ باقی مانده نیز به بنیاد شهید تعلق دارد که در حال تملک آن هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد این قرارداد تامین ملک و بارگذاری بر عهده شهرداری بود و ساخت این پروژه را طرف مشارکت کننده بر عهده داشت اما مدتی بعد اجرای این پروژه منتفی شد و در نتیجه اواخر سال ۸۹ نیز پایه‌های منوریل برچیده شد.

شهردار منطقه ۵ تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای پایه‌های منوریل هزینه شده بود که در نهایت برچیده شد.

رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در پاسخ به بیادی که به عدم ارائه اسناد به حسابرسان اشاره کرد گفت: اسناد وجود دارد اما گاهی اوقات دیر و بعد از اتمام گزارش حسابرس به دست آنها می رسد و امکان تغییر گزارش وجود ندارد . این اسناد در گزارش های مالی سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم در جریان بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه یک از زحمات یزدانی شهردار این منطقه برای تسریع در روند اجرای طرح ساماندهی محله جماران قدرانی کرد و گفت: این طرح در ماه‌های اخیر با سرعت خوبی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: به همت شهرداری منطقه یک، بسیاری از باغات جماران همچون باغ «خسروشاهی»، «امیرسلیمانی»، «وزیری» و «ملک» تملک شده، اما هنوز «باغ رهنما» باقی مانده است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم در این باره گفت: چند باغ دیگر نیز در دستور کار تملک قرار دارد و وقتی که شهرداری پولدار شود باغ رهنما را هم تملک می‌کند.

 

 

 

    نظرات