پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله نخست بهسازی و لایروبی بندر تیاب

پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله نخست بهسازی و لایروبی بندر تیاب

http://www.bananews.irمدیر بندر شهید باهنر هرمزگان از پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله نخست بهسازی و لایروبی بندر تیاب شهرستان میناب و ایجاد ۶۰ فرصت شغلی پس از اتمام فاز نخست این طرح خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید امینی اظهار کرد: با توسعه و بهسازی بندر تیاب، لنج‌هایی با ظرفیت ۳۰۰ تن و لندینگ‌ کرافت با آبخور سه متر می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح که ۶۰ هزار مترمکعب لایروبی انجام خواهد شد اظهار کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و تا دو ماه آینده بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

مدیر بندر شهید باهنر خاطرنشان کرد: مرحله نخست بهسازی و لایروبی بندر تیاب که از مصوبات دور سوم هیات دولت به استان است از ابتدای امسال آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات مرحله دوم بهسازی و لایروبی این بندر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به پایان رسیده و به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود اظهار کرد: در مرحله دوم ۵۰۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام می‌شود و اسکله‌ها از ۸۰ متر به ۱۰۰ متر توسعه می‌یابد.

وی از استقرار گمرک، وجود مراکز فعال پرورش میگو، سردخانه‌های ماهی و میگو، کارگاه‌های ساخت شناور و جنگلهای حرا را از قابلیت‌های اقتصادی بندر تیاب اعلام کرد گفت: طرح به‌سازی و توسعه بندر تیاب سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 

    نظرات