افزایش وام مسکن مشروط به نظارت کافی

افزایش وام مسکن مشروط به نظارت کافی

www.BanaNews.irیک کارشناس اقتصادی معتقد است در صورتی که دولت با نظارت کافی امکان فعالیت دلالان را از بین ببرد، افزایش میزان وام مسکن امری مثبت و مفید خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی تقوی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر لزوم اختصاص‌ وام‌ها به اقشار پایین اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده است و در این میان اقشار کم‌درآمد جامعه فشار بیشتری تحمل می‌کنند بنابراین لازم است دولت از آنها حمایت کنند.

وی معتقد است: باید شرایط را به سمتی هدایت کنیم که مردم قدرت پس‌انداز داشته باشند که وام مسکن می‌تواند به نوعی این توان را ایجاد کند.

تقوی تشریح کرد: مردم درحال حاضر مبلغ زیادی را بابت اجاره‌ خانه می‌پردازند در صورتیکه اگر بتوانیم با ارائه‌ی تسهیلات مناسب برای آنها قدرت خرید ایجاد کنیم، این مبالغ برایشان پس‌انداز می‌شود و دارایی ایجاد می‌کند و چنین اتفاقی در خانه‌دار شدن مردم بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود.

این کارشناس خطر افزایش قیمت مسکن در صورت بالا‌رفتن وام‌ها و افزایش تقاضا را قابل پیشگیری دانست و اظهار کرد: وام‌ها باید به صورت هدفمند در اختیار افراد باشد. دولت باید تسهیلات در نظر گرفته شده را برای اقشاری که شرایط‌ اضطراری دارند در نظر بگیرد و برای مناطقی که قیمت زمین و خانه پایین است وام اختصاص دهد و آن مناطق امکانات لازم را ایجاد کند. البته در کنار آن طرح‌هایی مانند مسکن مهر نیز جایگاه خاص خود را دارد که می‌تواند به نیاز اقشاری از جامعه پاسخ دهد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان متناسب با تورم، درآمد مردم را نیز اضافه کرد زیرا نتایج جبران‌ناپذیری خواهد داشت اما مردم باید در بازار مسکن عقلانی رفتار کنند و نسبت به درآمد‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

 

 

 

    نظرات