تخلیه خانه شهروندان نیازمند در اسپانیا متوقف شد

تخلیه خانه شهروندان نیازمند در اسپانیا متوقف شد

http://www.bananews.irاسپانیا به دنبال خودکشی زنی که ماموران قصد اجرای حکم تخلیه خانه‌اش را داشتند و افزایش خشم عمومی تدابیری را برای کمک به خانواده‌های نیازمندی در برابر خطر بی‌خانمانی تصویب کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دولت اسپانیا اعلام کرد اجرای حکم تخلیه خانه خانواده‌های آسیب‌پذیری که فرزند کوچک، عضو کم توان و بیکار دارند و نمی‌توانند بدهی‌شان را پرداخت کنند را به مدت دو سال متوقف می‌کند.

مقامات دولتی همچنین وعده دادند میزان عرضه مسکن اجتماعی با اجاره اندک را برای افرادی که خانه‌شان را از دست داده‌اند، افزایش دهند.

انجمن بانکی اسپانیا در واکنش به تدابیر تصویب شده اعلام کرد اعضایش این اقدامات را درک می‌کنند اما بانک‌ها متحمل هزینه فوق‌العاده‌ای بابت این اقدامات خواهند شد.

بانک‌های اسپانیایی که بسیاری از آنها قرار است نخستین اعتبار را از تسهیلات اعتباری ۱۰۰ میلیارد یورویی تصویب شده از سوی منطقه یورو دریافت کنند، ۴۰۰ هزار ملک را از سال ۲۰۰۸ مصادره کرده‌اند و این روند با ۵۰ هزار مورد مصادره در نیمه اول سال میلادی جاری در مقایسه با ۷۷ هزار مورد برای کل سال ۲۰۱۱ سیر صعودی یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اگرچه بیشتر موارد تخلیه پس از فروپاشی حباب مسکن مربوط به مهاجران بوده اما کارشناسان اظهار می‌کنند با اتمام مزایای بیکاری و ضعیف شدن اجتماع خانوادگی در اسپانیا شهروندان بیشتری در این کشور اکنون خانه‌شان را از دست می‌دهند.

 

 

 

    نظرات