قالیباف: پل فتح را ضربتی تخریب و بازسازی می‌کنیم

قالیباف: پل فتح را ضربتی تخریب و بازسازی می‌کنیم

http://www.bananews.irشهردار تهران قول داد که در یک اقدام کوتاه مدت و ضربتی نسبت به تخریب و بازسازی پل فتح که از روی رودخانه کن می‌گذرد و اخیرا در پی بارش شدید باران دچار آب‌شستگی و آسیب شده است، اقدام کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم واگذاری ۷۲ قطعه زمین برای بنای مسجد در جمع خبرنگاران با اشاره به تخریب بخشی از پل فتح روی رودخانه کن در پی کاهش شدید باران در روزهای اخیر اظهار کرد: به دلیل اینکه پروژه پل راه آهن در اینجا در حال ساخت بود و خاک این منطقه دستخورده بود، سیلاب شدید مقداری از خاک را جابجا کرد.

وی ادامه داد: از آنجا که پل فتح قدیمی و بیش از ۲۰ سال سن داشت، به آن آسیب وارد شد و شهرداری هم برای اینکه به مردم خسارت وارد نشود کار عمرانی را متوقف و مسیرهای جایگزین را پیش‌بینی کرده است.

قالیباف به مردم قول داد که چهارشنبه هفته آینده ۱۰ کیلومتر از مسیر اتوبان آزادگان رسما افتتاح شود تا با بهره‌برداری از آن دسترسی‌های لازم تامین شده و به مردم فشار کمتری وارد شود و بتوان طی یک ماه آینده دسترسی‌های محلی این بزرگراه را نیز تامین کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به واگذاری ۷۲ قطعه زمین از سوی شهرداری تهران برای احداث مسجد در نقاطی که دسترسی به مسجد وجود ندارد، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد عمومی و غیر دولتی است و اموال آن متعلق به مردم است. بنابراین زمین‌هایی که برای احداث مسجد واگذار می‌شود از امکانات مردمی تامین شده است.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان تهران علاوه بر نیاز به بزرگراه و فضای سبز و ... به مسجد نیز نیاز دارند، اظهار کرد: موضوع دین و تربیت اخلاق یکی از دغدغه‌های مهم مردم است که شهرداری باید به آن توجه کند و در این میان توجه به مسجد به عنوان مهمترین کانونی که ارتباط میان انسان و خدا را برقرار می‌کند، در اولویت قرار دارد.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه مساجد در مناطقی که با کمک مسجد مواجه است خبرداد و گفت: در برخی از مناطق جدیدتر تهران پس از انقلاب اسلامی نسبت به توسعه مساجد بی توجهی شده و به همین دلیل ساخت مسجد در این مناطق هم اکنون در اولویت قرار گرفته است.

قالیباف با بیان اینکه امروز و هم زمان با فرا رسیدن ایام محرم کلنگ ساخت ۷۲ مسجد در تهران به زمین می‌خورد، اظهار کرد: مراسم نمادین کلنگ زنی این مساجد در زمینی در ضلع شمال غربی میدان آزادی برپا شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مساجد ساخته خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال مساجد موردنیاز در مناطقی که از این نظر کمبود دارند احداث شود.

به گفته وی مکانیابی برای احداث مساجد جدید تهران با همکاری معاونت شهرسازی و براساس نقشه‌های GIS خواهد بود.

قالیباف با بیان اینکه واگذاری زمین و صدور پروانه ساخت و ساز بدون اخذ وجه صورت خواهد گرفت، افزود: مساجد پس از احداث به هیئت امنا واگذار می‌شود تا زیر نظر نهاد متولی امور مساجد کنترل و اداره شود.

شهردار تهران با بیان اینکه احداث مساجد با فاصله تقریبی ۵۰۰ متر مورد تاکید است، اظهار کرد: طبیعتا در نقاطی که با وجود تراکم جمعیت در فاصله ۲ تا ۳ کیلومتر مسجدی وجود ندارد، ساخت مسجد در اولویت قرار دارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال زمین‌های مورد نیاز برای احداث مساجد را واگذار کنیم تا بتوانیم در هر محله‌ای که مسجد وجود نداشته باشد، حتی اگر در آن محله شهرداری زمین خالی هم در اختیار نداشته باشد، نسبت به تامین زمین اقدام کنیم.

 

 

 

    نظرات