هشدار نسبت به جاری شدن سیلاب و کاهش تا ۸ درجه‌ای دما درکشور

هشدار نسبت به جاری شدن سیلاب و کاهش تا ۸ درجه‌ای دما درکشور

http://www.bananews.irمدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در حداقل ۸ استان و کاهش تا ۸ درجه‌ای دما در کشور هشدار داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی با ورود سامانه جدید بارشی از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در استانهای ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو در این مدت آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایجاد خسارت در برخی نقاط استانهای فوق پیش‌بینی می‌شود. این شرایط با شدت کمتر در استانهای کردستان، کرمانشاه و همدان نیز دور از انتظار نیست. شایان ذکر است که در این مدت در ارتفاعات استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری بارش بصورت برف است که می تواند سبب اختلال در تردد جاده‌ای شود.

وی افزود: از عصر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه بارش باران با رعد و برق و وزش باد ابتدا در جنوب خوزستان و سپس در استانهای بوشهر و فارس از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو در این مدت آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و ایجاد خسارت در برخی نقاط استانهای فوق پیش بینی می شود. طی این مدت خلیج فارس نیز مواج است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در استان‌های واقع در نیمه غربی و شمال شرق کشور بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تاکید کرد: بر این اساس در روز یکشنبه با ریزش هوای سرد به شمال غرب برای سواحل غربی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود. از طرفی در بعدازظهر روز یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور بتدریج برای برخی از نقاط غربی و جنوب غرب بارش باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد و بتدریج در روز دوشنبه این سامانه بارشی تمامی نیمه غربی را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به ایسنا گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیشترین میزان بارش در مناطق جنوب غرب، غرب،جنوب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس خواهد بود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف نیز رخ خواهد داد. از سوی دیگر در روز سه‌شنبه بارش به استان‌های شرقی کشور نیز خواهد رسید.

وی افزود: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران کمی ابری در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۲ درجه افزایش به ۹ و ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری بتدریج ابری درپاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۸ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 

 

 

    نظرات