ایازی: ساخت گلدسته در ۴۰۰ مسجد پایتخت/مساجد باید دیده شود

ایازی: ساخت گلدسته در ۴۰۰ مسجد پایتخت/مساجد باید دیده شود

http://www.bananews.ir/معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برنامه شهرداری به منظور ساخت گلدسته برای ۴۰۰ مسجد پایتخت خبر داد و گفت: هم اکنون تعدادی از این گلدسته‌ها ساخته شده و این کار همچنان ادامه دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمدهادی ایازی در مراسم واگذاری ۷۲ قطعه زمین برای بنای مسجد به یاد ۷۲ شهید کربلا، به اهتمام شهرداری تهران در حوزه مسائل فرهنگی و معرفت و دینی اشاره کرد و گفت: در یکی از جلسات مدیران شهرداری که حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی حضور داشتند نکاتی را مطرح کردند که یکی از آنها ناظر بر کمبود مسجد در تهران و ضرورت رفع این مشکل بود.

ایازی با اشاره به وجود ۱۸۳۴ مسجد در پایتخت اذعان کرد: این آمار با وجود ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت پایتخت کافی نیست.

وی به تصمیم شهردار تهران برای بنای ۷۲ مسجد جدید در پایتخت اشاره کرد و گفت: به این ترتیب با کمک معاونت شهرسازی و با استفاده از نقشه‌های GIS، نقاطی که دچار کمبود مسجد هستند و نیز زمین‌های مناسب نیز برای ساخت مسجد شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ منطقه تهران با مشکل کمبود مسجد مواجه است گفت: مسئله کمبود مسجد به ویژه در مناطق جدید همچون ۲، ۵، ۲۲ و ۱۸ مشهود است.

 سخنگوی شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه مساجد باید به لحاظ ویژگی‌های معماری دیده شوند، اظهار کرد: مساجد پایتخت باید دارای گلدسته باشند تا مردم بتوانند آنها را شناسایی کنند.

وی به برنامه شهرداری تهران در حوزه ساخت گلدسته برای ۴۰۰ مسجد اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تعدادی از این گلدسته‌ها ساخته شده و این کار همچنان ادامه دارد.

ایازی در ادامه با بیان اینکه صدای اذان باید در سرتاسر شهر شنیده شود، گفت: علاوه بر پخش اذان از مساجد، شهرداری تهران ۷۵۰ نقطه را به صورت متمرکز شناسایی و نسبت به نصب سیستم صوتی در آن اقدام کرده تا در هنگام اذان صدای آن پخش شود. البته آمار این نقاط باید به ۲هزار مورد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مراسم نمادین کلنگ زنی ۷۲ مسجد جدید پایتخت هم اکنون در ضلع شمال غربی میدان آزادی برگزار می‌شود، گفت: میدان آزادی پیش از این فاقد مسجد بود اما به همت شهرداری تهران مسجد المهدی در ضلع جنوب شرقی میدان ساخته شد و امیدواریم در هر چهار ضلع این میدان شاهد بنای مساجدی باشیم.

 

 

 

 

 

 

    نظرات