تامین مالی ساخت راه آهن شیراز – عسلویه از طریق فاینانس در حال پیگیری است

تامین مالی ساخت راه آهن شیراز – عسلویه از طریق فاینانس در حال پیگیری است

http://www.bananews.irرییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: تامین مالی طرح ساخت راه آهن شیراز به عسلویه از طریق فاینانس در حال پیگیری و نهایی شدن است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حسین مبشری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این زمینه با کشور چین مذاکره شده است.

فاینانس یا تسهیلات بلند مدت مالی به این صورت است که یک فروشنده خارجی از طریق یک بانک یا یکی از شرکت های وابسته و موسسات مالی خود که فعالیت بانکی دارد،تامین مالی پروژه را برعهده می گیرد.

خریدار باید هنگام گشایش اعتبار اسنادی طبق مقررات بانک مرکزی بین ۱۵ درصد تا ۲۰ درصد وجه فاکتور فروش را نقدا بپردازد و بقیه بدهی تامین مالی را بپذیرد.

فاینانس همان وام فروشنده است در این معاملات ابتدا خریدار با همکاری فروشنده خارجی با یک بانک تامین کننده منابع مالی شرایط استقراض از طریق فاینانس را تعیین می کنند، سپس مجوز قانونی گشایش اعتبار اسنادی از طریق از طریق فاینانس را دریافت می دارد.در اکثر موارد بانک خارجی یک تضمین از بانک مرکزی یا سیستم بانکی می خواهد و خریدار ایرانی تضمین کافی نزد بانک ایرانی در مقابل کل مبلغ ارائه می دهد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان فارس در بخش دیگراز این مصاحبه گفت:مجوزهای مربوط به چهار طرح بزرگ با جذب ۱۵ میلیون دلار سرمایه خارجی بزودی در این استان صادر می شود و این طرح ها عملیاتی می شوند.

دبیر ستاد سرمایه گذاری خارجی استان فارس اظهار داشت: یک طرح مرتبط با داروهای گیاهی نیز با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال ثبت سرمایه در این استان است که این طرح تلفیقی از سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

مبشری گفت:استان فارس با جذب ۳۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته مقام اول را در بین استان های کشور در مقوله جذب سرمایه گذاری خارجی بدون نفت کسب کرد.

 

 

 

    نظرات