پروژه استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب در آق قلا افتتاح شد

پروژه استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب در آق قلا افتتاح شد

http://www.bananews.irپروژه استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب با همکاری و مشارکت آژانس همکاری های بین المللی ژاپنˈجایکاˈ و با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ در شرکت تعاونی تولید ˈپیوندˈ در شهرستان آق قلا افتتاح شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این پروژه که با مشارکت آژانس همکارهای بین المللی ژاپن (جایکا JICA) با احداث سازه های بهبود مدیریت آب (ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب) اجرا شده، روز دوشنبه طی مراسمی با حضور ˈتاکه اوچیˈ رییس دفتر جایکا در ایران، مسئولان جهاد کشاورزی و تعداد کثیری از اعضای شرکت تعاونی تولید پیوند، رسما به شرکت تحویل شد.

مدیر تعاون روستایی گلستان در این مراسم گفت: با قرارداد همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی استان و آژانس جایکا، پروژه سیستم مدیریت مشارکتی آب، از دی ۸۷ در استان و در حوزه شبکه آبیاری و زهکشی تعاونی تولید پیوند شروع و مقرر شد تا پنج سال (دی ۹۲) ادامه یابد.

ˈمحمدتقی رجاییˈ افزود: در طول زمان اجرا، به دلیل مشارکت مطلوب بهره برداران و تکمیل سازه ها و عملیات زیربنایی در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی تعاونی پیوند، نتایج ارزشمند در امر توزیع عادلانه آب، آبیاری صرفه جویی محور و اصلاح روش های کاشت به دست آمد.

وی ادامه داد: نتایج مطلوبی نیز در اجرای الگوی کاشت، مشارکت کشاورزان از قبل تا بعد از زمان آبیاری و در طول سال برای حفظ و نگهداری از تاسیسات موجود و رعایت اصول فنی و اجتماعی حاصل شد.

شرکت تعاونی تولید ˈپیوندˈ هفت روستا را تحت پوشش داشته و دارای سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی با ۴۰۲ عضو است که در زمینه های مختلف کشاورزی، کار خدمات رسانی به اعضا را بر عهده دارد.

احداث سازه های فوق را می توان اولین سازه بر روی آب بندان برای استفاده از آب ذخیره شده که بیش از ۵/۲ میلیون متر مکعب است، در حوزه شرکت های تعاونی تولید استان ذکر کرد.

با راه اندازی این ایستگاه که ظرفیت پمپاژ ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه را داراست، امکان آبیاری بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی شرکت تعاونی تولید پیوند میسر شد.

 

 

 

    نظرات