افزایش قیمت مصالح ساختمانی بهانه ای برای افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مصالح ساختمانی بهانه ای برای افزایش قیمت مسکن

http://www.bananews.irنایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی مشکلاتی را برای انبوه سازان مسکن مهر به وجود آورده است، گفت: موضوع افزایش قیمت مصالح ساختمانی نباید دستاویزی برای انبوه سازان شود تا قیمت مسکن مهر را به صورت متغیر تعیین کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر جلسه مشترک انبوه سازان مسکن با دولت برای متغیر کردن قیمت مسکن مهر اظهار داشت: شکی نیست که افزایش قیمت مصالح ساختمانی انبوه سازان مسکن مهر را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از اعطای مصالح ساختمانی ارزان قیمت به انبوه سازان مسکن مهر خود داری می کند، افزود: به طور قطع اگر قرار باشد به دنبال افزایش قیمت مصالح ساختمانی قیمت مسکن مهر ثابت بماند کیفیت کار انبوه سازان کاهش خواهد یافت و شاید واحدهای مسکونی از استحکام و کیفیت لازم برخوردار نباشند.

وی با تأکید بر ضرورت تعامل و توافق دولت با انبوه سازان مسکن مهر تصریح کرد: البته دولتمردان باید به انبوه سازان مسکن مهر این نکته را خاطرنشان کنند که در هر مرحله از احداث واحدهای مسکونی امکان افزایش قیمت وجود ندارد زیرا این موضوع در منافات با سیاست های دولت در زمینه مسکن مهر است که قرار بود دهک های پایین جامعه را صاحب خانه کند.

 تاجگردون افزایش درصد اندکی بر قیمت واحدهای مسکن مهر را با توجه به گران شدن مصالح ساختمانی منطقی دانست و عنوان کرد: البته این افزایش قیمت نباید موجب فشار به مردمی شود که پس انداز و اندوخته خود را صرف خرید یک واحد مسکن مهر کرده اند.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس آماده نبودن زیرساخت ها، اعطا نشدن یارانه و ناتوانی مردم در پرداخت اقساط را از نقاط ضعف و ایرادهای مسکن مهر برشمرد و گفت: این سه عامل موجب شد بسیاری از پیمانکاران مسکن مهر واحدهای مسکونی را در موعد مقرر به صاحبان خود تحویل ندهند.

 

 

 

    نظرات