عثمانی: امسال جاده‌های بوکان حتی ۶۰ سانتی‌متر هم آسفالت نشده‌اند

عثمانی: امسال جاده‌های بوکان حتی ۶۰ سانتی‌متر هم آسفالت نشده‌اند

http://www.bananews.irنماینده مردم بوکان در مجلس گفت: سال گذشته ۶۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه انتخابیه‌ام آسفالت شد ولی در سال جاری حتی ۶۰ سانتی‌متر هم آسفالت نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدقسیم عثمانی در موافقت با کلیات طرح الحاق یک بند به قانون بودجه سال ۹۱ گفت: طبق قانون بودجه، وزارت نفت مکلف است منابع حاصل از فروش نفت و میعانات گازی را به حساب‌های تعیین شده توسط بانک مرکزی واریز کند و بانک مرکزی نیز مکلف به پرداخت ۱۴٫۵ درصد از این منابع به وزارت نفت و ۲۳ درصد به صندوق توسعه ملی است.

وی افزود: ۶۲٫۵ درصد باقیمانده نیز باید در دو دریف اعتباری مشخص شده در قانون بودجه هزینه شود و ۲۵ درصد از مازاد این منابع به وزارت نفت و ۷۵ درصد دیگر صرف ردیف‌های مشخص شده در قانون بودجه از جمله اختصاص یک میلیارد دلار برای تامین قیر شود.

 

وی افزود: همه می‌دانیم که امسال نه تنها مازاد درآمد نفتی نخواهیم داشت بلکه کسری بودجه داریم. وقتی وضع به این صورت است حتی یک متر قیر هم در خیابان‌های شهرها و روستاها ریخته نمی‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: باید از ظرفیت بلااستفاده پالایشگاه‌ها در قالب این طرح استفاده کنیم. وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه معادل ریالی یک میلیارد دلار نفت خام را در اختیار پالایشگاه‌ها قرار می‌دهد تا پالایشگاه‌ها نیز قیر تولید کرده و این قیر را به وزارت اقتصاد تحویل دهد، وزارت اقتصاد نیز به نسبت ۴۰ به ۶۰ قیر مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور که از طریق شهرداری‌ها دریافت می‌شود را تامین خواهد کرد بنابراین هم از ظرفیت خالی پالایشگاه‌ها استفاده شده و هم پروژه‌های عمرانی مربوط به راه‌سازی متوقف نمی‌ماند.

عثمانی تاکید کرد: تهاتر یکی از بهترین راه‌ها در شرایطی است که گردش نقدینگی و بودجه‌ کشور مشکل دارد. در بودجه ۹۱ تهاتر مطرح شده و هیچ ایرادی توسط شورای نگهبان گرفته نخواهد شد.

وی یادآور شد:‌ قیری وجود ندارد بنابراین خیابانی هم آسفالت نمی‌شود به همین دلیل گفته می‌شود مجلس هشتم از مجلس نهم بیشتر کار کرد. پس با تصویب این طرح، کاری کنید که گفته شود مجلس نهم به فکر مردم است.

 

 

 

    نظرات