عدم نظارت بر طرح‌های توسعه عمران شهری در بندرعباس

عدم نظارت بر طرح‌های توسعه عمران شهری در بندرعباس

http://www.bananews.irهمایش بزرگداشت روز شهرساز با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان در محل هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این مراسم معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: کمیسیون ماده پنج که باید محل برخورد قاطع با تخلفات حوزه ساخت‌و‌ساز باشد به محل کسب درآمد شهرداری‌ها تبدیل شده است.
مهندس غراوی افزود: اعطای تراکم‌های خارج از ضابطه و اکتفا به گرفتن جریمه به جای صدور حکم تخریب ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی به رویه غالب تبدیل شده و به مشکلات شهری دامن زده است. وی ادامه داد: اینگونه اقدامات نیازسنجی‌ها در زمینه سرانه‌های آموزشی و بهداشتی و دیگر حوزه‌ها را بر هم زده و با دامن زدن به افزایش سفرهای درون شهری، امور روزانه را مختل می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از شهرداران و اعضای شوراها و دیگر متولیان امور شهری انتظار می‌رود از خط قرمز مصوبات طرح‌های جامع و تفضیلی خارج نشوند و مرتب درصدد ایجاد تغییر در آن با استفاده از مصوبات کمیسیون ماده پنج نباشند.
غراوی سپس با تشریح بخش‌هایی از وضعیت شهری بندرعباس اظهار کرد: هم‌اکنون این شهر از جنوب و شرق و غرب امکان توسعه ندارد و برخی مشکلات توپوگرافی نیز توسعه از قسمت شمال و شمال غرب آن را، محدودیت‌هایی روبه‌رو‌ کرده که تمام نیازسنجی‌ها و اقدامات باید با در نظر گرفتن این واقعیات باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه عدم نظارت بر طرح‌های توسعه عمران شهر بندرعباس را دچار مشکلات زیادی کرده که دادن تراکم‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰درصد که دو تا سه برابر میانگین تعیین شده است وضعیت را پیچیده کرده است.
معاون وزیر اضافه کرد: اکنون دیده می‌شود در معابر هشت تا ۱۰ متری بندرعباس مجوز ساختمان‌های ۱۲طبقه داده شده که این بارگذاری جمعیتی بسیاری مسائل حاشیه‌ای را دامن زده است.
وی شکل گیری سکونتگاه‌های غیررسمی متعدد در بندرعباس را یکی دیگر از عوارض عدم نظارت معرفی کرد.

 

 

 

    نظرات