پایان اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده آذربایجان

پایان اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده آذربایجان

http://www.bananews.irرییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده ارسباران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این اقدامات به نحو شایسته در کشور منعکس نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا تابش در مراسم تحویل اسناد واحدهای بازسازی شده مناطق زلزله زده توسط بسیج سازندگی در اهر اظهار کرد: بر اساس نظر سازمان ملل، حداقل زمان برای اتمام اسکان زلزله زدگان در چادر دو الی شش ماه بوده و در این مدت مردم در چادرها می‌مانند و پس از آن اسکان اضطراری شروع می‌شود که آن هم شش ماه الی یکسال طول می‌کشد.

وی افزود: پس از این مدت نیز برنامه‌ریزی برای اسکان دائم شروع می‌شود که هزینه آن را اکثرا مردم پرداخت می‌کنند اما اکنون در منطقه آذربایجان شش ماه نشده دوره اسکان دائم شروع شده و اسکان اضطراری پایان یافته است.

تابش گفت: در این مناطق تلاش کردیم اسکان انتقالی را به اسکان دائم پیوند زده و اسکان موقت را جزئی از اسکان دائمی کنیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج با تمام امکانات حتی در زمینه کانکس‌ها وارد عرصه شد گفت: بیش از ۶۰ درصد کارهای مناطق زلزله زده انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک تمامی منازل مسکونی در این منطقه بازسازی شود.

وی تاکید کرد: در مناطق زلزله زده آذربایجان توسعه با بازسازی پیوند داده شده برای نمونه خانوارهایی که قبلا به صورت چند خانوار در یک خانه زندگی می‌کردند، اکنون برای هر کدام یک خانه ایجاد می‌شود.

تابش با اشاره به همکاری بسیج سازندگی ۹ استان با بسیج سازندگی و سپاه آذربایجان شرقی گفت: بسیج و سپاه خودشان به صورت داوطلبانه وارد منطقه شدند و امروز شاهد به ثمر رسیدن اقدامات آنها هستیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: همکاری و در کنار هم بودن تمام قومیت‌های ایرانی در این زلزله نمود پیدا کرد. همانگونه که در زلزله بم نیز تمامی قومیت‌ها به یاری مردم بم شتافتند و در زمینه بازسازی بم آذربایجان شرقی یکی از استان‌های موثر بود.

وی با انتقاد از اینکه این فضای همدلی و همکاری در کشور به خوبی منعکس نشده است گفت: ما مخالف نیستیم که در کنار خوبی‌ها ضعف‌ها نیز به مردم گفته شود اما به حق کارهای شایسته‌ای در این خصوص انجام شده است.

تابش گفت: این افتتاح‌ها به معنای پایان فعالیت‌ها نیست چراکه تا پایان بازسازی‌ها و تا بازسازی آخرین منزل در کنار مردم آذربایجان هستیم.

http://www.bananews.ir

http://www.bananews.ir

 http://www.bananews.ir

 

    نظرات