سوال از قالیباف درباره زمین‌های ۷۲ مسجد

سوال از قالیباف درباره زمین‌های ۷۲ مسجد

http://www.bananews.ir«شورا از نحوه تامین زمین، بودجه و زمان ساخت ۷۲ مسجد وعده داده شده از سوی شهردار تهران خبر ندارد». اعضای شورای شهر تهران روز گذشته با بیان این جمله چگونگی آغاز پروژه کلنگ زنی ۷۲ مسجد در پایتخت را مورد سوال قرار دادند و گفتند: اگرچه احداث ۷۲ مسجد اقدامی پسندیده محسوب می‌شود، اما شورا هنوز اطلاعی از نحوه تامین زمین و بودجه این پروژه ندارد؛ بهتر است مدیران شهری در این زمینه شفاف‌سازی کند!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در هفته گذشته شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهرداری از کلنگ زنی ۷۲ مسجد در نقاط مختلف شهر تهران تا قبل از آغاز محرم خبر داده بود، اما اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی جلسه روز گذشته شورا، این اقدام شهرداری تهران را با ابهاماتی همراه دانستند و سوالاتی را مطرح کردند که به نظر می‌رسد بیشتر به دلیل گله مندی اعضا از بی خبری از اجرای این پروژه بدون هماهنگی شورا عنوان شد.حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به عنوان مطرح کننده اصلی این سوال در این باره اظهار کرد: با وجود اینکه این اقدام حرکت مبارکی بوده، اما سوالاتی را برای ما ایجاد کرده که بهتر است به آن پاسخ داده شود.کاشانی ادامه داد: سوالاتی مثل اینکه بودجه ساخت این پروژه چگونه تامین می‌شود؟ یا اینکه بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی این پروژه در بودجه امسال شهرداری قرار می‌گیرد یا اینکه در بودجه سال آینده پیش‌بینی خواهد شد؟
او به موضوع نحوه تامین زمین برای احداث مساجد اشاره کرد و گفت: مشخص نیست زمین‌های پیش‌بینی شده برای ۷۲ مسجد متعلق به کیست؟ آیا این زمین‌ها سنددار هستند؟
حسن بیادی اضافه کرد: به همین خاطر از عدم هماهنگی‌ها از سوی شهرداری گله داریم و بهتر بود شهرداری جزئیات این طرح به خصوص مکان یابی احداث مساجد را شفاف سازی می‌کرد چون در برخی نقاط قصد ساخت مسجد را دارند که در ۲۰۰ متری آن نقطه مسجد دیگری وجود دارد.
اعتبار پروژه را از بودجه ۹۲ تامین می‌کنیم
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران به عنوان تنها نماینده حاضر شهرداری در جلسه دیروز شورای شهر در پاسخ به ابهامات مطرح شده از سوی اعضا اظهار کرد: نقاط شناسایی شده برای احداث این پروژه عمدتا در مناطق جدید شهر تهران هستند، اما هنوز پولی برای ساخت این مساجد در اختیار نداریم و اگر بنا باشد پولی به اجرای این پروژه اختصاص پیدا کند باید از محل بودجه ۹۲ تامین شود.

 

 

 

    نظرات