سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی را حذف کنید

سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی را حذف کنید

http://www.bananews.irعضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران از تعیین سهمیه بیمه سالانه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی انتقاد کرد و این امر را موجب تضییع حقوق کارگران دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هادی ساداتی به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: وضعیت معیشت کارگران ساختمانی در حال حاضر بحرانی و طاقت فرسا شده به نحوی که بسیاری از کارگران ساختمانی و خانواده‌هایشان با بحران شدید مالی دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: از طرفی نوسانات نرخ ارز و افزایش۳۰ تا ۱۰۰ درصدی آن، عدم همراهی نظام بانکی در ارائه تسهیلات به کارفرمایان و انبوه‌سازان و عوامل دیگر موجب توقف کار ساخت و ساز شده است.

ساداتی از عدم شناسایی کارگران واقعی ساختمان در بازرسی‌ها و تعیین سهمیه بیمه سالانه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی انتقاد کرد و این امر را موجب تضییع حقوق کارگران دانست.

 

نایب رییس کانون سراسری انجمنهای کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه نیمی از بیمه‌شدگان کارگر ساختمانی نیستند، اظهارکرد: علیرغم تمام تلاشهای نمایندگان تشکلهای کارگری و انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی نام و مشخصات حتی یک نفر بیمه شده خود را برای تحقیق و بازرسی در اختیار انجمنها قرار نداده و در زمان فعالیت مجلس هشتم نیز به دفتر تحقیق و تفحص مجلس مستقر در تامین اجتماعی ارائه نکرده است.

وی گفت: از زمان آغاز قانون تا کنون دستورالعملها، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های محدود کننده‌ای از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده که مانع اجرای دقیق قانون بیمه کارگران ساختمانی شده است.

ساداتی ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان دلسوز مجلس به کلیات طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی رای مثبت دادند و بر این اساس کلیه قوانین، بخشنامه‌ها و مقررات مغایر با این قانون و هرگونه اعمال سهمیه‌ که موجب ایجاد محدودیت در اجرای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی شود از زمان اجرای قانون لغو خواهد شد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور ابراز امیدواری کرد: با توجه به تصویب کلیات این طرح، وضع معیشتی کارگران ساختمانی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد تا از به وجود آمدن بحران انسانی جلوگیری شود.

 

 

 

    نظرات