بهره‌برداری ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال

بهره‌برداری ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال

http://www.bananews.irمعاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور گفت: ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی که به منظور بازدید از روند بازسازی محور بویین زهرا به قزوین به شهرستان زرندیه سفر کرده بود، افزود: در حال حاضر ۵۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۴ هزار کیلومتر راه اصلی در کشور در حال احداث است.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر بوده و اگر احداث راه‌ها با هدف خاص و با در نظر گرفتن تمامی جوانب طراحی شوند دیگر شاهد سوانح جاده‌ای نخواهیم بود.

او با تأکید بر لزوم گسترش بزرگراه‌ها با توجه به افزایش تعداد خودرو در کشور اظهار کرد: سرعت رشد وسایل نقلیه ۸ برابر سرعت توسعه راه‌ها در کشور است و برای اینکه سرعت توسعه زیرساخت‌ها هم متناسب با آن تنظیم گردد، نیاز به اعتبارات متناسب است که باید با اتکا به اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی محقق کرد.

وی با مطلوب ارزیابی کردن روند عملیات اجرایی محور ساوه - بویین زهرا - قزوین تصریح کرد: این محور یکی از مهمترین پروژه‌های راه سازی کشور است که اتمام عملیات اجرایی از راه اصلی به بزرگراه تبدیل می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه طول این بزرگراه ۱۶۰ کیلومتر است، خاطر نشان کرد: ۴۵ کیلومتر از این محور در استان مرکزی و شهرستان زرندیه واقع شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۲ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زرندیه نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی محور ساوه - بویین زهرا در محدوده زرندیه در سال جاری آغاز شده و هم اینک با روند مطلوبی در حال اجرا است.

رضا حاجتی افزود: تردد بالا و عرض کم این محور در گذشته باعث بروز حوادثی می شد که با اجرای این پروژه می توان مسیر را با امنیت بیشتر و در مدت زمان کمتری پیمود.

وی با بیان اینکه شهرستان زرندیه دارای ۶۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۹ کیلومتر راه اصلی شریانی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی غیر شریانی است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال آغاز و در مدت ۳۰ ماه احداث و با بهره برداری از آن محدوده زرندیه به طول ۴۵ کیلومتر چهار خطه می شود.

 

 

 

    نظرات