حل معضل موتورسیکلت‌ها نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مسئول است

حل معضل موتورسیکلت‌ها نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مسئول است

http://www.bananews.irمعاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت واحد به منزله اینکه همه سازمان‌ها تحت نظر و امر یک سازمان باشند نیست گفت: مدیریت واحد بدین معناست که راهبردها و سیاست ها همسو باشند و دستگاه‌ها خود را جزیره‌های مستقل ندانند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه مراسم نشست فصلی پلیس راهور و مدیران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با بیان این مطلب اظهار کرد: دستگاه‌های زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در موضوع ترافیک اثر گذار هستند و نقش دارند اما متاسفانه به دلیل نبود مدیریت واحد در این بخش انرژی مجریان گاه صرف موضوعاتی می شود که در بهبود وضعیت ترافیک بی فایده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پلیس راهور و مدیریت شهری حدود ۸۰ درصد در وضعیت ترافیک نقش دارند همکاری و مشارکت این دو نهاد تا حد زیادی می تواند در حل معضل ترافیک تاثیر گذار باشد و تا حدی نبود مدیریت واحد را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت باید مدیریت واحد تبدیل به یک مدل اجرایی شود تا کارها تنها بر مبنای صمیمیت‌ها پیش نرود و یک روند و تفکر سیستماتیک حاکم باشد.

وی افزود: برگزاری جلسات مشترک و همفکری و همکاری با یکدیگر تا حدی می تواند فقدان و خلاء قانونی را جبران کند به همین دلیل ما به صورت فصلی با پلیس راهور جلسات و نشست‌هایی را برگزار می کنیم تا سیاست ها و راهبردهای تاثیر گذار در بهبود ترافیک مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم بهترین راهکارها را برای بهبود ترافیک به کار گیریم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه موتورسیکلت ها و تردد لجام گسیخته آنها در شهر تبدیل به یکی از معضلات اصلی شهر شده است، توقع شما از پلیس راهور برای ساماندهی این وسایل نقیله چیست، گفت: خوشبختانه طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها اجرایی شده و اکنون پلیس با موتورسیکلت‌هایی که هنوز پلاک قدیمی دارند برخورد می‌کند و این طرح می‌تواند جزء نخستین اقدامات برای ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها باشد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تردد لجام گسیخته موتورسیکلت‌ها از ناهنجاری‌های شهر ما محسوب می شود، گفت: به نظر می رسد پلیس راهور به تنهایی قادر به حل این معضل نباشد و باید نهادهای سیاست گذار و تصمیم گیرنده برای حل این معضل وارد عمل شوند.دستگاه هایی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت کشور، وزارت صنایع و... باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند تا بتوانیم معضل موتورسیکلت‌ها را حل کنیم.

 

وی در خصوص طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های بنزین سوز گفت: در جلسات شورای شهر و جلسه هایی که با مسئولان دولتی داشتیم این طرح مطرح شد که مورد استقبال کلی نیز قرار گرفت اما هنوز به مصوبه قانونی تبدیل نشده است که امیدواریم هر چه سریعتر تصمیم گیرندگان این طرح را پذیرفته و سیر قانونی تصویب آن طی شود.

 

 

 

    نظرات