تمدن خبر داد: آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس از دیماه

تمدن خبر داد: آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس از دیماه

http://www.bananews.irاستاندار تهران از آغاز عملیات اجرایی مترو تهران – پردیس از اوایل دیماه سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی تمدن در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن مهر از جمله فاز ۵، ۹، ۱۱ گفت: ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در حال احداث است که یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن مهر کشور محسوب می‌شود و این پروژه‌ها با همه امکانات از جمله آب، برق، گاز و سایر امکانات در حال احداث است.

وی افزود: در واحدهای جدید پروژه مسکن مهر که در حال احداث است، پیمانکاران علاوه بر خدمات شهری و زیرساختی این شهرک‌ها، درمانگاه، مسجد، مدرسه و کلانتری را برای پروژه‌ها احداث می‌کنند و نیازی نیست دستگاه‌های اداری نسبت به احداث آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: یکی از تفاوت پروژه های مسکن مهر پردیس با سایر پروژه‌ها در این است که این واحدها با تمامی امکانات از جمله مسجد، مدرسه، درمانگاه و کلانتری احداث می‌شود که میانگین هزینه آن ۲ میلیون بیشتر از سایر پروژه‌هاست اما با امکانات کامل تحویل متقاضیان می‌شود.

تمدن با بیان اینکه همزمان با احداث این پروژه‌ها مدرسه سازی و احداث درمانگاه و مساجد نیز آغاز شده مدت زمان تعیین شده برای این پروژه‌ها را ۱۸ ماه عنوان کرد و گفت: تا پایان سال آینده این واحدها به متقاضیان تحویل خواهد شد.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش جمعیت پردیس پس از اتمام پروژه مسکن مهر مشکل حمل و نقل این شهرک مرتفع خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: یکی از مهمترین مسائل مربوط به این شهرک جدید راه‌های ارتباطی است که اتوبان پردیس مورد بهره‌برداری قرار گرفته و متروی تهران پردیس نیز در شرف اجراست.

تمدن با بیان اینکه عملیات اجرایی متروی تهران پردیس از ماه آینده آغاز می‌شود، حمل و نقل عمومی فعلی این شهر را مناسب توصیف کرد و گفت: از لحاظ ارتباط ریلی و شبکه حمل و نقل عمومی مشکلی در شهر جدید پردیس نخواهیم داشت.

تمدن درباره تاثیر مسکن مهر بر روند خانه‌دار شدن طبقه متوسط رو به پایین جامعه گفت: مسکن مهر پروژه بی‌بازگشتی است که تنها راه حل صاحبخانه کردن قشر متوسط رو به پایین است که توانست این اقشار را خانه‌دار کند.

 

وی ادامه داد: اگر هر کس دیگری راه بهتری برای خانه دار شدن اقشار متوسط به پایین دارد آنرا ارائه کند. لذا کسانی که مباحثی را مطرح می‌کنند با الفاظ و رویاها بازی می‌کنند.

تمدن درباره اینکه عنوان شده تغییرات نرخ ارز باعث توقف افزایش قیمت مسکن مهر شده نیز پاسخ داد: به نظر من کسانی که این صحبت ها را عنوان می‌کنند فرافکنی می‌کنند چرا که این پروژه‌ها با پول مردم و تسهیلات بانکی در حال احداث است و هیچ ربطی به این مسائل ندارد و با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۰۰ درصد امور ساختمانی بومی است تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند اجرایی پروژه‌های مسکن مهر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم تحریم‌ها نه تنها اجرای پروژه مسکن مهر کند نشده بلکه با شتاب نیز در حال اجراست.

به گفته وی در حال حاضر فاز ۱، ۲ و ۳ شهر جدید پردیس به طور کامل احداث شده، بخشی از فاز ۴ ساخته شده و فازهای ۵ و ۹ و ۱۱ نیز در حال احداث است.

تمدن تصریح کرد: تامین آب این پروژه‌ها از سد لتیان انجام می‌شود و برق مربوط به این فازها در حال تامین است ضمن آنکه عملیات گازرسانی نیز از هفته آینده آغاز می شود.

استاندار تهران گفت: در این پروژه‌ها از پارکینگ طبقاتی که مهمترین مسئله در ایجاد شهرک‌های جدید است استفاده شده و می‌توان گفت یکی از مزایای این واحدها داشتن پارکینگ طبقاتی است.

هر نوع ساخت و ساز در جاده تلو و شمال محور شهید بابایی ممنوع است

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ممنوعیت ساخت و ساز در جاده تلو نیز گفت: منطقه تلو جزو مناطقی است که ساخت و ساز در آن ممنوع است و به جای آن برابر ارزش ملک به صاحبان زمین‌های معوض اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: شمال محور شهید بابایی باید به فضای سبز تبدیل شود چرا که تنفسگاه تهران است و هیچ نوع اجازه ساخت و ساز در این اراضی را نخواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه استانداری هیچگونه اجازه ساخت و ساز را در این اراضی به افراد نمی‌دهد گفت: چندین جایگزین برای مالکان زمین‌های اطراف جاده تلو در نظر گرفته شده که جایابی آن با وزارت راه و شهرسازی در جریان است.

 

 

 

    نظرات