چهاردهمین مانور زلزله و ایمنی، چهارشنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود

چهاردهمین مانور زلزله و ایمنی، چهارشنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود

http://www.bananews.irچهاردهمین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» با حضور بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز، روز چهارشنبه هشتم آذر ماه جاری به طور همزمان درمدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این مانور سراسری که به همت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد، حدود ۱۲ میلیون دانش آموز مقاطع مختلف از ۱۰۵ هزار واحد آموزشی در۳۱ استان کشور شرکت خواهند کرد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان درمورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از دیگر اهداف چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی می‌باشد.

این مانور از سال ۱۳۷۵ به پیشنهاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران به اجرا درآمد و از سال ۱۳۷۸ به سراسر کشور تسری یافت.

 همچنین به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مانور، تفاهم‌نامه‌ای در سال ۱۳۸۱ بین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، کشور وآموزش و پرورش و نیز جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما به امضا رسید که در آن بر استمرار، بسط و گسترش فعالیت‌های مانور سراسری زلزله و ایمنی تاکید شد.

این مانور همه ساله در روز هشتم آذر در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

    نظرات