تعطیلی پروژه های عمرانی در کردستان

تعطیلی پروژه های عمرانی در کردستان

http://www.bananews.irنماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سطح استان کردستان در حال حاضر بیشتر پروژه های عمرانی تعطیل شده اند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احسن علوی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبار برای پروژه های عمرانی تعریف شده در استان کردستان بیشتر این پروژه های غیر فعال بوده و دستگاه های اجرایی استان تا حدود زیادی به پیمانکاران این پروژه ها بدهکار هستند.

وی افزود: باید تعدادی از پروژه های عمرانی استان خاتمه پیمان شوند تا پیمانکاران بیشتر از این از دستگاه های اجرایی طلبکار نشوند و خود قشر پیمانکار نیز دچار ضرر و زیان مالی نشوند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه کمیسیون عمران مجلس به صورت خوش بینانه ۴۰ درصد تخصیص اعتبارات عمرانی و ۷۰ درصد اعتبارات هزینه ای مطرح شده است که این اعتبارات در صورت تخصیص نیز جوابگوی پروژه های عمرانی استان کردستان نیست.

علوی یادآور شد: کشور ما در مقطعی درگیر جنگ نظامی و در زمانی نیز مورد هجمه فرهنگی واقع شد و اکنون نیز با جنگ اقتصادی از سوی دشمن مواجه شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه کشورمان در زمینه های مختلف از سوی دشمنان تحریم شده متاسفانه در داخل کشور نیز تحریم هایی به وقوع پیوسته است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری بیشتری از سوی مدیران استان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: مدیران مشکلات ادارات تحت مدیریتی خود را به نمایندگان مجلس منتقل تا آنها نیز درصدد رفع و حل این موانع تلاش کنند.

علوی افزود: گاهی جذب اعتبارات سوری است و مدیر برای جلوگیری از برگشت اعتبارات ناگزیر به ارائه صورت وضعیت سوری می شود.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: اگر سال مالی به اول یا پایان آذر موکول شود بسیاری از مشکلات مذکور حل و فصل می شود.

 

 

 

 

    نظرات