افتتاح پروژه درب غربی دانشگاه شهید چمران تا ماه آینده

افتتاح پروژه درب غربی دانشگاه شهید چمران تا ماه آینده

http://www.bananews.ir/مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره زمان بهره‌برداری از پروژه‌ درب غربی این دانشگاه، با اشاره به آغاز با تاخیر عملیات اجرایی این پروژه از ۱۵ شهریور ماه به علت ممانعت شهرداری، گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید، درب ورودی دانشگاه طی یک ماه آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: ‌عملیات تخریب پیش از ماه مبارک رمضان انجام شد اما با ممانعت شهرداری برای اجرای کار و درخواست مجوز و پروانه ساختمان، وقفه‌هایی در روند پروژه ایجاد شد و در نهایت با رایزنی‌های انجام شده، عملیات اجرایی از ۱۵ شهریور ماه آغاز شد.

وی درباره اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه تصریح کرد: در صورتی که با جهش قیمتی در بازار مواجه نشویم، برآورد اعتبار لازم حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است.

مدیر دفتر فنی‌وطرح‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این پروژه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اسکلت سازه و کاشی‌کاری‌ها به اتمام رسیده و عملیات نماسازی طی ۲ تا ۳ روز آینده انجام می‌شود.

ابطحی در مورد طراحی به‌کار رفته در این سازه، توضیح داد: در طراحی این درب به نمادهای درون دانشگاه و استان توجه شده است. طراحی به‌گونه‌ای انجام شده که در آینده سر درب اصلی دانشگاه را تحت تاثیر قرار ندهد. زیرا سردرب اصلی باید در محل درب ورودی شمالی دانشگاه احداث شود. در طراحی این درب بیشتر روی نمادهای طراحی سنتی اسلامی تکیه شده و در مجموع طراحی آن یک طرح سنتی اسلامی است.

وی با اشاره به آماده‌سازی طرح درب اصلی دانشگاه در حدود سه سال گذشته، اظهار داشت:‌ یکی از دلایل عمده عدم اجرای پروژه سردرب اصلی دانشگاه، کمبود اعتبارات بوده است.

 

 

 

    نظرات