نقاط منتخب برای ایجاد گورستان‌های جدید درتهران

نقاط منتخب برای ایجاد گورستان‌های جدید درتهران

http://www.bananews.irسخنگوی شورای شهر تهران از معرفی دو نقطه در شمال‌شرق و شمال‌غرب پایتخت به عنوان اولویت‌های اول شهرداری برای احداث گورستان‌های جدید در تهران خبر داد.

خسرو دانشجو تاکید کرد: حوالی گرمدره و مجاورت پارک‌جنگلی سرخه‌‌حصار دو نقطه مدنظر برای ایجاد گورستان جدید است؛ اما مقاومت‌های مردمی و نهادهای دولتی بابت اختصاص زمین‌های این دو منطقه به کاربری گورستان، فعلا طرح را مسکوت گذاشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دانشجو همچنین از بررسی سایر نقاط اولویت‌بندی شده در شورای شهر برای احداث گورستان خبر داد و گفت: طبق اعلام یک نهاد مشاور‌ه‌ای به سازمان بهشت زهرا ۲۰ منطقه در نقاط مختلف شهر طبق اولویت بندی مشخص برای احداث گورستان جدید معرفی شده‌اند؛ اما در حال حاضر این طرح به دلایل مختلف از دستور کار خارج شده است. دانشجو دو منطقه در شمال شرق و شمال غرب تهران را دو اولویت اول معرفی شده از سوی شرکت مشاور‌ه‌ای سازمان بهشت زهرا عنوان کرد و افزود: منطقه شمال شرق تهران که برای اولین بار در شورای شهر مطرح شد و تا مراحلی هم پیش رفت در اراضی مجاور سرخه حصار قرار دارد؛ اما نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح در این منطقه مخالفت کردند و این موضوع به تبع مخالفت مدیران محیط زیست مسکوت ماند. او ادامه داد: علاوه بر این منطقه، نقاطی دیگر هم در کمیسیون‌های شورای شهر مطرح شده بود. یکی از این نقاط، منطقه شمال غرب تهران در اراضی همجوار گرم دره بود که این منطقه هم به دلایلی دوباره مسکوت ماند. دانشجو در پاسخ به این سوال که منع احداث گورستان جدید در تهران از طرف مردم است یا سازمان‌های دولتی، تصریح کرد: اساسا احداث گورستان اتفاق بزرگی است و وقتی می‌خواهد اتفاق بزرگ بیفتد هم مردم حق دارند اظهارنظر کنند هم دوایر و دستگاه‌های مسوول از منابع طبیعی گرفته تا محیط زیست! او اضافه کرد: تا الان که ما با هم صحبت می‌کنیم فعلا تهران یک گورستان دارد که آن هم بهشت‌زهرا است، همچنان سرویس می‌دهد و سایر نواحی معرفی شده هنوز به مرحله ساخت و اجرا نرسیده‌اند.

 

 

 

    نظرات