ساخت هر کیلومتر راه‌آهن ۱۲۰ تن ریل می‌خواهد

ساخت هر کیلومتر راه‌آهن ۱۲۰ تن ریل می‌خواهد

http://www.bananews.irمعاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن با بیان اینکه برای ساخت هر کیلومتر راه آهن، ۱۲۰ تن ریل مورد نیاز است، گفت: به دنبال این هستیم که تسهیلات لازم برای راه آهن ایجاد شود تا ریل با شرایط مناسب تری در اختیار پیمانکاران و پروژه های ریلی قرار گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی معینی در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه باتوجه به قیمت بیشترین هزینه ها در بخش واردات ریل است، گفت: همکاران در وزارتخانه و راه آهن به دنبال این هستند که تسهیلات لازم و کافی را برای راه آهن ایجاد کنند تا ریل با شرایط مناسب تری تهیه شود و در اختیار پیمانکاران و پروژه های ریلی قرار گیرد.

وی در خصوص اینکه آیا تامین ارز مورد نیاز از طریق اتاق مبادلات ارزی انجام می گیرد، بیان کرد: تلاش های خوبی انجام گرفته و امیدواریم که به نتیجه برسد.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن درباره میزان واردات ریل به کشور، اظهار داشت: این موضوع بستگی به پروژه های ریلی دارد اما یک رابطه ای میان کیلومتر ریل و تناژ ریل وجود دارد و برای هر یک کیلومتر ریل، ۱۲۰ تن ریل مورد نیاز است.

معینی با اشاره به اینکه هر هزار تن می تواند ۸ کیلومتر ریل تامین کند، افزود: قیمت هر تن ریل متفاوت است و قیمت فولاد و فرآیندی که تبدیل به ریل می شود بر تعیین قیمت نهایی آن تاثیر گذار است ضمن آنکه تولید ریل، جنس فولاد و خط تولید آن نیز متفاوت است و تکنولوژی پیشرفته ای را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ما از فروشنده های معتبر دنیا که برابر با استانداردهای یو آی سی هستند ریل تهیه می کنیم، اظهار داشت: حدود ۱۵ کارخانه تولید ریل در دنیا وجود دارد که هر کدام از درجه فنی و کیفی خوبی دارند و حداقل استاندارد لازم برای تولید را دارند و قیمت محصولات تولیدی آنها با یکدیگر متفاوت است.

 

 

 

    نظرات