نیازهای ارزی بنادر با نرخ رسمی تامین می‌شود

نیازهای ارزی بنادر با نرخ رسمی تامین می‌شود

http://www.bananews.irرییس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: تاکنون ارزی با نرخ مرجع دریافت نکرده‌ایم و نیازهای ارزی خود را با نرخ رسمی تامین می‌کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عطاالله صدر - معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت‌های ما مستقیما با ارز مرتبط است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ارز مورد نیاز خود را از درآمدهایمان تامین کنیم. البته طبق سیاست‌های دولت عمل می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر طبق اولویت‌ها به کالاهای اساسی ارز مرجع تعلق می‌گیرد و فعالیت‌های بندری طبق جایگاه خود در این رده‌بندی عمل می‌کند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی به نقش پررنگ دریا در تجارت جهانی اشاره و اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از تجارت جهانی به وسیله دریا انجام می‌شود و با توجه به طول ۵۸۰۰ متری سواحل کشور، دریا در تجارت ایران نیز بسیار پراهمیت است اما به دلیل توسعه‌نیافتگی سواحل بسیاری از مردم از بنادر کوچ کرده‌اند.

صدر افزود: متاسفانه دریا همیشه به عنوان یک ذخیره برای خشکی در نظر گرفته شده در حالی که ما به خلیج‌فارسی دسترسی داریم که اصلی‌ترین منبع تامین انرژی در جهان است و باید با ایجاد توسعه در بنادر نوع نگاه موجود را تغییر دهیم و تجارت دریایی را به جایگاه اصلی خود در کشور برسانیم.

 

 

 

    نظرات