حفظ زیبایی ساختمان‌ها با سنگ‌های طبیعی فرآوری شده با نانو توسط محققان ایرانی

حفظ زیبایی ساختمان‌ها با سنگ‌های طبیعی فرآوری شده با نانو توسط محققان ایرانی

http://www.bananews.irمحققان یک شرکت دانش بنیان در اصفهان موفق به فرآوری سنگ‌های طبیعی با فناوری نانو با توانایی اصلاح نواقص ذاتی سنگ‌های طبیعی شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرهاد معاجزی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که اجرای طرح فناوری نانو بر روی سنگ‌های طبیعی برای اولین بار در دنیا به دست محققان این شرکت صورت گرفته است گفت: سنگ‌های طبیعی هر کدام معایب ذاتی دارند که در این طرح، فرآوری کردن سنگ با فناوری نانو علاوه بر بهبود این نواقص ذاتی سبب افزایش کیفیت و ماندگاری سنگ نیز شده است.

وی گفت: سنگ‌های فرآوری شده با فناوری نانو، ضد لک، ضد آب، آنتی باکتریال، ضد سایش، ضد قارچ و ترک خوردگی هستند. همچنین زیبایی و طراوت سنگ با گذشت زمان حفظ می‌شود.

وی با بیان این که طی پنج مرحله، نانومواد توسط دستگاه نانوسنگ بر روی سنگ‌های طبیعی اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول، سنگ در دستگاه تمیز می‌شود. در مرحله دوم سنگ پیش گرم و خشک شده و در مرحله سوم نانومواد که ترکیبی از نانو ذرات متفاوت‌اند به سنگ اعمال می‌شود. در مرحله چهارم، سنگ در دو درجه دمایی متفاوت خشک و سنگ فرآوری شده با نانومواد آماده و در مرحله آخر برش داده می‌شود.

به گفته این محقق، به دلیل ایجاد خواص متفاوت در سنگ‌های طبیعی و همچنین با توجه به تفاوت ساختار سنگ‌ها‌ی مختلف، ترکیب نانومواد متفاوت که در این شرکت تولید شده‌اند بر روی سنگ‌های طبیعی اعمال می‌شود.

معاجزی در پایان در خصوص موارد استفاده از این سنگ‌های فرآوری شده تصریح کرد: این سنگ‌ها در تمام مکان‌هایی که از سنگ استفاده می‌شود خصوصا بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها و آشپزخانه‌ها قابل استفاده هستند.

 

 

 

    نظرات