پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت رصدخانه ملی ایران در کاشان

پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت رصدخانه ملی ایران در کاشان

http://www.bananews.irمعاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: ساخت رصدخانه ملی ایران در منطقه جوشقان و کامون کاشان اصفهان جزء پروژه‌های مهر ماندگار است و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که پیشنهاد طرح تاسیس رصدخانه ملی ایران در سال ۱۳۷۶ ارایه شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مکان‌یابی آن در سال ۱۳۸۰ انجام شد، سال ۱۳۸۲ از میان چهار نقطه در نظر گرفته شده، منطقه کاشان در استان اصفهان برای ساخت رصدخانه ملی انتخاب شد.

وی با اشاره به این‌که در سال ۱۳۸۲ سند تاسیس این رصدخانه تصویب و یک ردیف بودجه برای آن تعریف شد، ادامه داد: با بررسی های انجام شده منطقه جوشقان و کامون در نزدیکی کاشان برای ساخت این رصدخانه در نظر گرفته شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان این‌که چهار قسمت از این پروژه جز پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته است، اذعان کرد: جاده آسفالت منتهی به قله کرکس، احداث ساختمان اصلی، احداث بنای قله در کنار تلسکوپ اصلی و فاز یک ساختمان رصدسرا جزء پروژه‌های مهرماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۰ درصد است و در صورتی که اعتبار طرح‌های مهر ماندگار تخصیص داده شود، این پروژه در مهلت مقرر به طور کامل تکمیل می‌شود.

 

 

 

    نظرات