هشتگرد از پرند سبقت گرفت

هشتگرد از پرند سبقت گرفت

http://www.bananews.irبا تامین به موقع امکانات رفاهی‌سکونتی در مناطق مسکن‌مهر شهر جدید هشتگرد، رتبه این شهر در مقایسه با شهر جدید پرند، ارتقا پیدا کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در هشتگرد به موازات افتتاح‌های مسکن‌مهر، خدمات روبنایی مورد نیاز زندگی شهری نیز برای این آپارتمان‌ها برقرار شده، اما در پرند به خاطر آنچه ساکنان مسکن‌مهر برهوت خدمات عنوان می‌کنند، زندگی در محله‌های مسکن‌مهر با چالش روبه‌رو شده است. تیراژ ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر در شهر جدید هشتگرد نصف پرند است اما برنامه‌ریزی در این شهر غربی –مجاور کرج- باعث شده مراکز تجاری محله‌ای و محیط‌های آموزشی در کنار آپارتمان‌های مسکن‌مهر همزمان با افتتاح واحدها، فعال شود طوری که هم‌اکنون در هشتگرد امکان تشخیص مسکن‌مهر از سایر ساختمان‌های مسکونی، کار فوق‌العاده مشکلی است اما در پرند شهر عملا به دو تکه مسکن‌مهر و مسکن‌شهری تبدیل شده است. هشتگرد هم‌اکنون نه تنها از بابت خدمات سکونتی که بخاطر دو ویژگی دیگر نیز از پرند سبقت گرفته است.
در بازدید پنج‌شنبه وزیر راه‌وشهرسازی از شهر جدید هشتگرد، علی نیکزاد ضمن اظهار رضایت از پیشرفت عملیات احداث مترو، از برنامه جدید هشتگرد برای احداث مسکن‌مهر ویلایی نیز استقبال کرد و بر تسریع ساخت ۵ هزار دستگاه خانه ویلایی تاکید کرد.
احمد غلامی مدیر عامل شهر جدید هشتگرد درباره جزئیات مترو به «دنیای‌اقتصاد» گفت: عملیات رفع معارضین در طول ۲۵ کیلومتر مسیر احداث مترو هشتگرد به عنوان یکی از بزرگترین پروژه عمرانی معارض‌دار که وجب به وجب مسیر دارای معارض ملکی بوده، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و به زودی عملیات ریل‌گذاری نیز شروع خواهد شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۲ میلیارد تومان برای خرید املاک معارض در مسیر هزینه شده و ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید پرداخت شود. همچنین هزینه احداث مترو نیز حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.مدیرعامل هشتگرد تاکید کرد: در مسیر احداث مترو فقط حدود یک کیلومتر که در خود هشتگرد واقع شده، بدون معارض بود و در حالی که مطالعه دولت‌های گذشته برای شناسایی مسیر احداث مترو، مسیر کنونی را بخاطر قرار داشتن در حریم اتوبان کرج، برگزیده بود با شروع عملیات مشخص شد اتوبان اصلا حریم نداشت طوری که اکنون به واسطه رفع معارضین مترو هشتگرد، اتوبان کرج قزوین کاملا دارای حریم شده است!
غلامی در ادامه گفت: ۴۵ هزار واحدمسکونی مهر در هشتگرد در دست احداث است که تاکنون ۷ هزار واحد از آنها تحویل شده و ۳ هزار واحد نیز در نوبت واگذاری قرار دارد. وی همچنین طرح احداث ۵ هزار مسکن‌مهر ویلایی را با استقبال و پیش‌خرید نزدیک به یک هزار نفر از متقاضیان در شروع کار عنوان کرد و گفت: این خانه‌ها برای اولین‌بار با رعایت «بیمه‌کیفیت» ساخته می‌شود.

 

 

 

    نظرات