افزایش اعتبار برای مرمت اضطراری قلعه رودخان

افزایش اعتبار برای مرمت اضطراری قلعه رودخان

http://www.bananews.irمعاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بخشی از قسمت های برج قلعه رودخان به مرمت اضطراری نیاز دارد گفت: پیش از این ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت قلعه در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد به افزایش اعتبار نیاز دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسعود علویان صدر به خبرنگار مهر گفت: قلعه رودخان یکی از قلعه های تاریخی بی بدیل در ایران است که برخی از قسمت های آن به مرمت اضطراری و تکمیلی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در برنامه ها و طرح های استان گیلان مقرر شده که ۲۰۰ میلیون اعتبار برای مرمت این قلعه در نظر گرفته شود اما شاید این میزان اعتبار کافی نباشد به همین دلیل ممکن است از محل اعتبارات بخش های دیگر به آن اضافه کرد.

معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: مرمت اضطراری در برج به این معناست که باید نسبت به تحکیم بستر جداره ها و جاگذاری مواد و مصالح، اقدام شود چرا که این قلعه تاریخی به دلیل وجود رطوبت، میزان بارندگی ها و زمستان های سخت به مرمت مداوم نیاز دارد.

وی با بیان اینکه عرصه و حریم قلعه رودخان به لحاظ استفاده از شیوه های علمی شناسایی شده است گفت: مراجعات مردم به این قلعه تاریخی زیاد است و همین موضوع ضرورت حضور عوامل میراث فرهنگی را در این محدوده بیشتر می کند. متنها شرایط کار در این قلعه به دلیل وجود مسافت و پله ها سخت است و سرعت کار و حمل و نقل وسایل لازم را با مشکل مواجه می کند.

 

 

 

    نظرات