آسفالت خیابانهای کانادا با مواد بازیافتی/ موم پلاستیکی جایگزین آسفالت

آسفالت خیابانهای کانادا با مواد بازیافتی/ موم پلاستیکی جایگزین آسفالت

http://www.bananews.irمقامات شهر ونکوور در کانادا که قصد دارند این شهر را تا سال ۲۰۲۰ به سبزترین شهر جهان تبدیل کنند، آنها در اقدام جالبی از پلاستیک های بازیافتی برای آسفالت خیابانهای این شهر استفاده کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بر اساس اعلام مقامات این شهر، چنین اقدامی گازهای گلخانه ای را کاهش داده و کیفیت هوای شهر را بهبود می بخشد.

جمعی از مقامات ونکوور فرایند جدید و ابتکاری ابداع کرده اند که ۱۰۰ درصد زباله های پلاستیکی بازیافتی را به یک موم تبدیل می کند که می توان آن را با آسفالت گرم مخلوط کرد.

آسفالت مخلوط گرم، چیز کاملا جدیدی نیست، اما آنچه که در ابتکار کانادایی ها منحصر به فرد نشان می دهد، استفاده از یک مومی است که از پلاستیک های بازیافتی به دست می آید.

این مبتکران می گویند: از سال ۲۰۰۸ تا کنون آسفالت مخلوط گرم را با انواع مختلف مواد افزودنی طراحی شده برای کاهش چسبندگی امتحان کردیم تا بتوان آن را در دمای پایین تر به راحتی اجرا کرد.

به گفته آنها، اکنون با این موم جدید سه بخش از خیابانهای ونکوور آسفالت شده است.

دمایی که باید اجرای آسفالت در آن صورت گیرد ۱۶۰ درجه سانتی گراد است اما با این شیوه به ۱۲۱ درجه کاهش می یابد. این فرایند که تنها کاهش چشمگیر در تولید گرما را در پی دارد موجب کاهش محسوس دود در روند آسفالت کردن خیابانها و همچنین در کارخانه های تولید آسفالت می شود.

از دیگر مزیت های این شیوه در محیط آزمایشگاه و آزمایش های خیابانی می توان به ۲۰درصد صرفه جویی در مصرف گاز برای گرم کردن مخلوط آسفالت اشاره کرد.

همچنین این شیوه مانع از کهنه شدن روغن آسفالت می شود.

 

 

 

    نظرات