کاهش زمان سفر از همدان به شمال‌غرب کشور

کاهش زمان سفر از همدان به شمال‌غرب کشور

http://www.bananews.irبا اجرای محور ارتباطی زنجان، سلطانیه، قیدار، کبودرآهنگ که از طرح‌های مهر ماندگار استان زنجان است، مدت زمان سفر از استان همدان به شمال‌غرب کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید‌البرز حسینی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: کل طول این محور ۱۰۶ کیلومتر است که برای اجرا به ۵ قطعه تقسیم‌بندی شده است و با ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به ترافیک سنگین عبوری شهر قیدار از وسط این شهر گفت: با توجه به مشکلاتی که این ترافیک برای شهروندان ایجاد کرده بود، کنارگذر قیدار با اولویت، به پیمانکار سپرده شده است.
به گفته وی، این کنارگذر به طول ۱۸ کیلومتر و با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، هم‌اکنون از پیشرفت ۲۵ درصدی برخوردار است و قطعه دوم این محور به طول ۳۲ کیلومتر، قطعه چهارم به طول ۲۰ کیلومتر و قطعه پنجم نیز به طول ۳۰ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده است.
حسینی همچنین یادآور شد: این کنارگذر دارای ۷ تقاطع غیر همسطح، سه تقاطع شبدری کامل است و ۴ تقاطع کوچک که دسترسی‌های محلی به روستاهای واقع در اطراف محور را برقرار می‌کند.
وی تاکید کرد: این محور تاثیر بسزایی در روان شدن ترافیک محور‌های منتهی به شمال و شمال‌غرب کشور خواهد داشت؛ به طوری که طبق مطالعات انجام شده و بررسی‌های ترافیکی صورت گرفته سالانه حدود ۲۸ هزار سفر از استان همدان به سمت تهران انجام می‌شود که ۱۲ هزار مورد آن از طریق استان قزوین جذب شمال کشور می‌شود که با احداث باند دوم این محور، حدود ۸ هزار سفر، از طریق این محور هدایت خواهد شد که ضمن کاهش ۲۰ درصدی ترافیک، زمان سفر را نیز حدود ۵ /۱ ساعت کوتاه تر خواهدکرد.
حسینی با اشاره به اهمیت ایجاد این محور ارتباطی درعرض استان خاطرنشان کرد: این محور جزو راه‌های شریانی استان است که استان همدان را به شمال‌غرب کشور متصل کرده و نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال کالا و مسافر در این محور دارد.
به گفته مدیر ساخت وتوسعه راه‌ها در راستای محور زنجان- سلطانیه- خدابنده – کبودر آهنگ سه قطب مهم کشاورزی کشور (طارم، قیدار، کبودر آهنگ) قرار دارد که با ساخت این محور کمک شایان توجهی به حمل و نقل محصولات کشاورزی خواهد کرد. این مقام مسوول کمک به توسعه گردشگری با برخورداری پتانسیل‌های مهمی چون غار علیصدر، غار کتله خور، مرقد قیدار نبی، مسجد جامع سجاس، گنبد سلطانیه، معبد داش کسن و چشم انداز‌های طبیعی طارم را از مزایای ساخته شدن این راه عنوان کرد.

 

 

 

    نظرات