اهداف برنامه پنجم در حوزه زیرساخت‌ها

اهداف برنامه پنجم در حوزه زیرساخت‌ها

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جهت تحقق اهداف مشخص شده در برنامه پنجم توسعه در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به اعتباری بیش از ۳۸۸ هزار میلیارد ریال نیاز است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهندس احمد صادقی افزود: در حال حاضر در دوران طلایی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل قرار داریم؛ به طوری که هم اکنون بیش از ۲۹ هزار کیلومتر شبکه زیرساختی در دست احداث است و در ۶ ماه اول امسال بیش از ۸۵۰ کیلومتر از انواع راه‌ها آماده افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه به سرانجام رساندن این پروژه‌‌ها را منوط به تامین بودجه دانست و گفت: در حالی که میزان آزادراه‌های موجود در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است؛ ما هم اکنون بیش از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر آزادراه در دست اجرا و مطالعه داریم که جهت اجرای این پروژه‌ها به مشارکت بخش خصوصی و آورده بخش غیر دولتی به رقمی معادل ۴۵۰۰۰ میلیارد ریال نیاز است.
صادقی همچنین از در دست احداث بودن بیش از ۵ هزار کیلومتر بزرگراه، ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و ۱۱ هزار کیلومتر راه آهن در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: تحقق اهداف برنامه پنجم و اتمام پروژه‌های در دست احداث نیازمند ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بودجه عمومی و ۲۳۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تامین اعتبار از طریق سایر منابع است که در مجموع به تامین اعتباری معادل ۳۸۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال احتیاج است.
بر اساس اعلام معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور یکی از رویکردهای اصلی بودجه کشور در سال آینده توسعه زیرساخت‌ها است.

 

 

 

    نظرات