تاثیر مسکن مهر بر کاهش تقاضا و قیمت مسکن

تاثیر مسکن مهر بر کاهش تقاضا و قیمت مسکن

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که مسکن مهر تاثیری در تنظیم اقتصاد مسکن نداشته است، گفت: به دلیل شرایط جدید اقتصادی کشور، مسکن مهر تاثیری در کاهش تقاضا و قیمت مسکن نداشته است.
ایرج ندیمی اظهار داشت: یک انگاره در مورد مسکن بحث زمین است که دولت تلاش کرد با انتخاب زمین در حاشیه شهرها، قیمت زمین را در قیمت نهایی محصول به حداقل ممکن برساند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سه برابری قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل خلف وعده‌ دولت در تحویل واحدهای مسکن مهر موجب شده تا افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر منفی خود را بر قیمت مسکن مهر برجا بگذارد؛ البته اگر واحدهای وعده داده شده سال گذشته به اتمام می‌رسید گرانی مصالح ساختمانی در آن نمود نداشت اما اگر قرار باشد این واحدها در سال آینده تحویل داده شود، تاثیر آن بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی با بیان این که تعداد افراد فاقد مسکن بیش از میزان واحد احداث شده در قالب مسکن مهر است، افزود: عملا دولت تاکنون نتوانسته به اندازه افراد فاقد مسکن واحدهای مسکن مهر را در نقاط مختلف کشور ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به فقدان زیرساخت‌های لازم در کنار واحدهای مسکن مهر احداث شده عنوان کرد: به عنوان مثال زمانی که در مکان‌هایی مانند پرند مسکن مهر احداث می‌شد باید برای تسهیل در رفت و آمد مترو نیز به وجود می‌آمد اما عملا این اتفاق رخ نداد و ساکنان مسکن مهر باید مبالغ زیادی را صرف رفت و آمد از حاشیه شهرها به شهرها کنند.

ندیمی با تاکید بر این که مسکن مهر تاثیر چندانی در تنظیم اقتصاد مسکن نداشته است، خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش قیمت مصالح ساختمانی مسکن مهر در کاهش تقاضا و قیمت نیز چندان تاثیرگذار نبوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که مسکن مهر نمی‌تواند پاسخگوی افزایش قیمت خرید و فروش و اجاره‌بهای مسکن باشد، گفت: با توجه به خیل جوانان مجرد و در آستانه ازدواج و وجود بافت‌های فرسوده در شهرها و روستاها که افزایش تقاضا برای مسکن را به دنبال خواهد داشت، مسکن مهر نمی تواند پاسخگوی نیازهای اقتصاد مسکن باشد.

 

 

 

    نظرات