رییس انجمن هتل داران اصفهان: اداره‌ی اماکن به خانه‌های استیجاری اخطار داده نه اقامتگاه‌های بوم‌گردی

رییس انجمن هتل داران اصفهان: اداره‌ی اماکن به خانه‌های استیجاری اخطار داده نه اقامتگاه‌های بوم‌گردی

www.BanaNews.irرییس اتحادیه‌ی هتل‌داران استان اصفهان گفت: اخطاری که اداره‌ی اماکن به برخی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان اصفهان و در منطقه‌ی خور و بیابانک داده، ممکن است به‌دلیل رعایت نکردن مسائل خاصی بوده باشد، چراکه بیشتر این خانه‌ها استیجاری هستند، وگرنه کسی با ایجاد مراکز اقامتی مخالفت ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی که در منطقه‌ی خوروبیابانک و روستای مصر ساخته شده‌اند، تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با رعایت همه‌ی ضوابط دولت ایجاد شده‌اند. آن‌ها جزو تأسیسات گردشگری هستند، اما ممکن است به‌دلیل رعایت نکردن برخی موارد، اداره‌ی اماکن این اخطار را داده باشد.

وی با بیان این‌که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، فرمان‌دهی نیروی انتظامی و اداره‌ی اماکن استان اصفهان نظر مثبتی درباره‌ی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان دارند، توضیح داد: این دیدگاه درباره‌ی اماکن استیجاری صدق نمی‌کند. خانه‌هایی که اداره‌ی اماکن به آن‌ها هشدار داده است خانه‌های استیجاری هستند که غیرقانونی و خارج از ضوابط کار می‌کنند. بنابراین چون این خانه‌ها تابع ضوابط نیستند، با آن‌ها برخورد می‌شود، به‌عنوان مثال هیچ تعاملی میان مالک و مستأجر در خانه‌های استیجاری برقرار نمی‌شود و هیچ نظارتی حتا روی قیمت‌های این‌گونه مکان‌ها نیست، چون مالکان این خانه‌ها تخصص کافی ندارند و مسائل ایمنی و امنیتی را درباره‌ی گردشگران زیرسوال می‌برند. از سوی دیگر، به گردشگران و اماکن اقامتی که دارای مجوز و تابع ضوابط هستند آسیب وارد می‌کنند، چون این مکان‌ها برای ارائه‌ی خدمات خود از نیروی انسانی استاندارد و متخصص هم استفاده نمی‌کنند. در واقع، در این میان یک رقابت نابرابر میان خانه‌های استیجاری و اماکن اقامتی دارای مجوز به‌وجود می‌آید.

نریمانی تأکید کرد: هیچ نهادی با فعالیت واحدهای اقامتی که تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان و مجموعه‌ی اتحادیه‌ی هتل‌داران هستند، مخالفت نمی‌کند، چون آن‌ها بخشی از نیازهای گردشگری را در این منطقه‌ی کویری تأمین می‌کنند.

 

 

 

    نظرات